Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag tror inte det har så våldsamt mycket med hästens storlek att göra. Eller, ja till viss del ahr det väl med det att göra, men jag är i alla fall sällan så cool att jag hinner fundera ut lämplig landningsställning där i luften. Möjligen kan man liksom instinktivt hinna vrida sig om man åker av en större häst... Tror snarare det handlar om hur man ramlar av. Om hästen faktiskt SLÄNGER ryttaren i backen går det oftast med en herrans fart, men om man glider av eller åker i backen i ett glädjeskutt eller för att hästen kastar sig tvärt går det lite långsammare. Ytterst ovetenskaplig och otestad teori, men de få gånger som hästen faktiskt avsiktligt har skickat av mig har jag slagit i backen betydligt hårade...
Det beror väll hur man ramlar av. Av alla små ponnyer jag ramlat av har jag aldrig slagit mig men varje gång någon av de stora slängt av mig så har jag slagit mig något fruktansvärt! Slår alltid i ryggen på något illa vis och får skitont efteråt. Men jag har nog inte lärt mig hur man ska landa än
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.