*långt*Hon visar rädsla för okända barn?

N

NataliTM

Min lilla tjej älskar allt och alla. (bortsett från otäcka igelkottar eller harar och liknande som plötsligt dyker upp...då reser man lite ragg och morrar åt dom).
Men alla djur hon känner igen och alla människor är hon stormförälskad i. Vill helst hoppa upp och pussa på alla som går förbi..
I vårat kvarter finns många barn som är hundrädda (i åldrar mellan kanske 2 och 13, är dålig på att uppskatta åldrar, men något sånt) men som ändå är ganska fascinerade och gärna står en bit bort och iaktar oss när vi busar osv. Ställer gärna mängder av frågor som jag glatt ställer upp och svarar på.

Häromdagen dök dock 2 flickor upp som var lite mer framåt och inte lika rädda som övriga. Visst visade dom viss osäkerhet och man märkte att det inte fanns någon hundvana, men ändå.
Min tjej är ju genomsnäll mot allt och alla och älskar alla, så jag tyckte absolut det var okej att tjejerna kom fram och hälsade.
Det gick jättebra när dom sträckte fram händerna och Luna nosade lite. Men sen gick hon undan.
Hon gick liksom runt mig och aktade sig noga för flickan som försökte klappa henne.
Jag blev helt chockad. Verkligen inte likt min framfusiga hund att backa undan och visa sådan osäkerhet.

Senare gick det bra och tjejerna fick både ge lite kommandon, leka lite och gosa. Men just det där första förvånade mig.
Någon som kan ha någon gissning på vad detta kan ha berott på?

Sv: *långt*Hon visar rädsla för okända barn?

Din hund har kanske vant sig vid att barn "ska" vara lite avvaktande, då du ju skriver att det finns många hundrädda barn i grannskapet. Och så dök det upp ett par stycken som var mycket framfusigare än hon var van vid, och då tyckte hon det var lite läskigt...?

Sv: *långt*Hon visar rädsla för okända barn?

Men det är lite konstigt. Eftersom (glömde nämna detta i mitt första inlägg) min sambos syster har 2 barn, 3 och 5 år, som hon träffar mycket ofta och kommer väldigt bra överens med.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 244
Senast: lizzie
·
Hundhälsa Vår staffe fyller 13 till årsskiftet. Han har varit helt döv sedan minst ett år tillbaka men i övrigt är han i fysiskt fin form. I...
Svar
5
· Visningar
1 960
Senast: escodobe
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka