Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan vi inte prata om alla hårstrån också?! Överallt är de ju!!
Har gått från riktigt kort frisyr till långt och jag blir knäpp på alla hårstrån! Ja, min familj också...
Jag har också börjat sova i fläta efter några nätter jag vaknade med håret virat ett par varv runt halsen - vill inte bli strypt av mitt eget hår liksom!
Kan vi inte prata om alla hårstrån också?! Överallt är de ju!!
Har gått från riktigt kort frisyr till långt och jag blir knäpp på alla hårstrån! Ja, min familj också...
Jag sätter upp mitt hår och är jag på fältförsök brukar jag ha en buff för att slippa håret i ansiktet om det blåser.Hur gör ni andra som har långt hår, det är ju sjutton alltid i vägen eller fastnar någonstans! Nu har mitt växt så pass att det alltid fastnar i armhålorna, jag håller på att bli tokig! Måste man alltid ha det uppsatt för att undvika sånt här eller ska man klippa lite? En totalt oviktig tråd (därav prefixet)
Hur gör du som har hår långt nog att vara ivägen jämt? Och har någon en bra idé för hur man håller koll på alla hårnålar som försvinner, vem äter upp dem??
Jag har haft långt hår i princip hela mitt liv, just nu når det lite nedanför rumpan och jag gillar det. Tycker att det är så bekvämt att aldrig behöva göra något med håret, borstar det max en gång i veckan (när jag fortfarande hade en hårborste - den försvann i senaste flytten).
Jag har aldrig uppsatt hår, med anledning att jag tycker att det drar i hårkotten när jag har uppsatt hår. Läraren i träslöjd tvingade mig dock att sätta upp håret. Samma med kökspersonalen när vi hade kökstjänst
Förra sommaren när jag var på bio med familjen skulle pappa lägga ner sin mobil i fickan och fick en tofs av mitt hår i fickan också. Annars brukar det fastna i rullen på bussens säkerhetsbälten och i bildörren ibland. Men jag tror att jag har lärt mig hur jag ska göra för att det inte ska fastna nu - håller i håret.
Det har hänt att folk i kollektivtrafiken använt mitt hår som någon form av handtag för att inte tappa balansen
Måste vara MAGI!VA?
Hur klarar du dig undan tovor? Har du något bra medel i håret eller tycker ditt hår bara om dig?
Jag ser ut som Chewbacca med dreadlocks om inte jag reder ut tovor minst en gång om dagen när det är utsläppt
Och @AskoVA?
Hur klarar du dig undan tovor? Har du något bra medel i håret eller tycker ditt hår bara om dig?
Jag ser ut som Chewbacca med dreadlocks om inte jag reder ut tovor minst en gång om dagen när det är utsläppt
Orättvist!Och @Asko
Jag använder inget speciellt medel, men har asiatiskt hår vilket inte tovar sig på samma sätt som nordiskt/europeiskt hår ofta gör. Asiatiska kvinnors hår används ofta till att göra peruker för tex föreställningar då det är mer slitstarkt och därmed gör perukerna mer slitstarka. Att det inte tovar sig lika mycket är en bonus.
Använder schampoo och balsam vid dusch (vilket jag gör minimalt pga blir blöt av att duscha ). Men egentligen tycker jag inte om balsam heller, så jag skulle gärna hoppa det med. Dock leder det till att jag måste borsta håret en gång varannan dag typ, vilket jag ej pallar pga extremt lat. Så jag har löst det genom att använda minimalt med balsam.
De tovor som finns i mitt hår reds ut i duschen med balsam och det som blir kvar lånar jag mammas hårborste till ca en gång i veckan.
Nu kan jag passa på att fråga en helt orelevant fråga! Har asiater lockigt hår på samma vis som vi klena nordbor? Kan inte påminna mig att jag att en enda bild med en japanska med självlockigt hår?Och @Asko
Jag använder inget speciellt medel, men har asiatiskt hår vilket inte tovar sig på samma sätt som nordiskt/europeiskt hår ofta gör. Asiatiska kvinnors hår används ofta till att göra peruker för tex föreställningar då det är mer slitstarkt och därmed gör perukerna mer slitstarka. Att det inte tovar sig lika mycket är en bonus.
Hur gör ni som har långt hår för att få långt hår?
Jag hade långt hår som liten. Det var långt och mycket tjockt, vid 12 års ålder klippte jag mig axellångt och sedan dess har jag aldrig lyckats få det längre än till typ BH-bandet igen. På senare åren vill det inte ens bli så långt. Det växer nog inte?! Det är numera mycket tunt och gräsligt!
Eller pälsglansMåste vara MAGI!
Är det kanske så att tunt hår inte växer så bra som tjockt? Du har kanske tjockt?Mitt växer som ogräs. Jag gör inget för att förtjäna det
VA?