Längre underfransar?

Sasse

Trådstartare
Mina underfransar har alltid varit väldigt korta, och som om det inte varit nog har jag sedan många år tillbaka haft problem med att de lossnat. De har växt ut igen, men till en betydligt kortare längd, ibland inte ens rakt utan längst med huden. Det går inte att sminka dessa, de är för korta. Jag har några "originallånga" kvar, och sedan har jag tomrum på båda ögon där det är väldigt korta fransar.

Jag sminkar mig rätt sällan numera, kan lätt gå ett par, några veckor emellan ibland. Mycket till anledning att det inte blir snyggt längre. Det går liksom inte att sätta mascara på något som knappt finns. Sminka på annat sätt skulle man förvisso kunna göra, men...

Finns det något magiskt knep att få fransarna att växa längre? Har funderat på lösögonfransar emellanåt, men hittar inga till underfransarna.

Någon som vet vad det kan bero på att man tappar ögonfransar (och att de inte växer ut)? Min mamma har samma problem. Mina båda bröder har dock jättefina fransar! :arghh:

Jag använder ögonfransserum (Xlash) och mina i princip icke existerande underfransar har blivit jättefina. Till och med där jag inte hade några fransar alls har det kommit långa fransar. Överfransarna ser ut som jag har gjort fransförlängning

Tack för svar!

Har testat både Xlash och RevitaLash tidigare, men upplevde ingen effekt på själva längden. Bara att fransarna blev fylligare.

Men gör det så mkt om underfransarna är korta då?
Jag sminkar aldrig underfransarna, tycker att man får ett mkt mer vaket och piggt intryck med osminkat nertill.

Ang vad det kan bero på så tänker jag på det vanliga som har med hur, hår och naglar att göra. Hur växer det i övrigt på dig? Är det bara de undre fransarna som växer långsamt?
Någon vitaminbrist?
Eller sliter du av någon anledning på fransarna? En del har ju lite olater och går och "plockar" i sina fransar..

Men gör det så mkt om underfransarna är korta då?
Jag sminkar aldrig underfransarna, tycker att man får ett mkt mer vaket och piggt intryck med osminkat nertill.
För egen del tycker jag att det är snyggare att sminka både över- och underfransar.
Det är inte hela världen att jag knappt har några underfransar kvar, men jag hade föredragit om de kommit tillbaka.
Ang vad det kan bero på så tänker jag på det vanliga som har med hur, hår och naglar att göra. Hur växer det i övrigt på dig? Är det bara de undre fransarna som växer långsamt?
Någon vitaminbrist?
Eller sliter du av någon anledning på fransarna? En del har ju lite olater och går och "plockar" i sina fransar..
Jag har inga problem med vare sig hår eller naglar. Det växer och frodas. Mina överfransar växer också tillbaka när de tappas, det är bara underfransarna som inte gör det. Brukar inte heller pilla på fransarna. Jag vet inte alls varför de inte växer ut igen.

Jag har inga problem med vare sig hår eller naglar. Det växer och frodas. Mina överfransar växer också tillbaka när de tappas, det är bara underfransarna som inte gör det. Brukar inte heller pilla på fransarna. Jag vet inte alls varför de inte växer ut igen.
Likadant för mig. Har en dålig ovana att rycka bort ögonfransar och fick ett ca 1 cm glapp i övre fransraden, efter kanske två veckor syns det knappt längre. Men underfransarna har inte växt ut på ett par månader...

Tycker jag upplever att jag tappar ögonfransar mer om de är torra, och att de då inte heller är speciellt lätta att jobba med när man använder mascara. Brukar smörja med kokosolja när jag kommer ihåg, har tidigare även använt olivolja eller ricinolja. Många ögonfransserum innehåller nämligen ricinolja som ska främja hårväxt, och många köper ricinolja för att massera in i hårbotten eller ha på ögonfransar/ögonbryn. Jag tycker dock att den är jobbig och kletig :p så föredrar kokosolja bara för att få dem smidigare och mer hållbara då jag ändå har det som återfuktande för ansiktet.

Likadant för mig. Har en dålig ovana att rycka bort ögonfransar och fick ett ca 1 cm glapp i övre fransraden, efter kanske två veckor syns det knappt längre. Men underfransarna har inte växt ut på ett par månader...
Jag har också varit på mina överfransar några gånger tidigare och fick då stora hålrum, som sedan växt ut. Men underfransarna verkar ha stannat i växten. Otroligt irriterande :p
Tycker jag upplever att jag tappar ögonfransar mer om de är torra, och att de då inte heller är speciellt lätta att jobba med när man använder mascara. Brukar smörja med kokosolja när jag kommer ihåg, har tidigare även använt olivolja eller ricinolja. Många ögonfransserum innehåller nämligen ricinolja som ska främja hårväxt, och många köper ricinolja för att massera in i hårbotten eller ha på ögonfransar/ögonbryn. Jag tycker dock att den är jobbig och kletig :p så föredrar kokosolja bara för att få dem smidigare och mer hållbara då jag ändå har det som återfuktande för ansiktet.
Ricinolja har jag också testat, får kanske börja med det igen när jag ändå har en flaska stående. Det hjälpte inte med tillväxten, men gjorde ögonfransarna mjukare i alla fall. Så då kanske jag kan hindra att fler ramlar av, alltid något ;)

Men det känns som det får bli antingen lösögonfransar eller fransförlängning för att fylla ut tomrummen.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 964
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 971
Senast: Bapelsin
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 430
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar