Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Fel båda två.. han är inte mätt exakt, men ahn är minst 170 i mkh ;)

h_st_003_1197401987.jpg

Här är jag och min polle. Detta är ett foto till ett julkort, där av kläderna, barbacka och hans tomte outfit. Men tycker ändå att man ser längden hyfsat bra. Tycker ni att jag är förstor för honom/för lång?

(ursäkta storleken på bild, och att skärpan inte är så bra men det var den bilden där man såg "helhelten" bäst)

Tycker att det ser bra ut, han kunde nog t.om. vara lite indre. Men det är svårt att se när det är så mörkt.

20071117.jpg

hur ser jag ut här? Inte min ponny, en väninnas.
Min häst är 10cm högre men tunnare, och inte inriden än. Kommer ta det försiktigt med honom.
Kommentarer om ridningen undanbedes, vill bara höra hur det ser ut storleksmässigt:P Fotat med mobil.

Jag tycker varken OliviaM eller Zab ser för långa ut på "sina" hästar. ;) Särskilt inte Olivia.

Tänkte bara höra lite...

Jag ska skaffa en häst på foder som är ca 155cm i mkh. Jag är ca 168/170 cm lång och färdigväxt. Jag väger runt 83 kg, men jag är på väg neråt... skulle jag vara för stor för honom? :confused:

Hur pass grov är han? Det har ju viss betydelse det med.

Tänkte bara höra lite...

Jag ska skaffa en häst på foder som är ca 155cm i mkh. Jag är ca 168/170 cm lång och färdigväxt. Jag väger runt 83 kg, men jag är på väg neråt... skulle jag vara för stor för honom? :confused:

Nej det tycker jag inte du är....min häst är 160 hög, varmblod,jag är 167 lång, väger nu 83,5 kg och hon bär mig lätt och utan problem och visar inga tecken på att jag är för tung för tung för henne och hon kan verkligen visa när man rider fel ect...som mest vägde jag i början på juni i år 93,5 kg (japp idag visade vågen exakt minus 10 kg sen början på juni) och red henne utan problem, hon sanka inte ens ryggen när jag klev upp utan stog snällt och väntade...

Okej. Tack för hjälpen.

Jag vet ännu inte hur hästen är byggd då jag inte åkt och sett på den än, men han har blivit riden ofta i alla fall.

KL

Funderar på häst till min mamma, ca 172/75, kan hon rida en kraftigare d-ponny några dagar i veckan? Skogspromenader och lättare dressyr.

Tycker jag väl att hon borde kunna göra utan problem, om hon inte väger för mycket för den såklart.

KL

Funderar på häst till min mamma, ca 172/75, kan hon rida en kraftigare d-ponny några dagar i veckan? Skogspromenader och lättare dressyr.

Det kan hon absolut!

KL

Absolut! Jisses, min fröken fixar ju att jag rider henne i träning för tävling:cool:

Tänkte bara höra lite...

:)Jag är 178 cm,ca 80 kg!
Min häst är bara 152 cm.Korsning halvblod/kallblod!
Varken grov el tunn i typen!Hon känns inte liten att rida heller.
Ingen som sett oss rida kommenterar att jag e för lång utan tvärtom, att
vi passar varandra bra!:(Blir dock lite lessen när alla som ser henne
i hagen/boxen frågar om hon e ponny,alt "du skulle haft en större".
Men varför?Har haft henne i 4 år & hon har aldrig haft rygg besvär el
dylikt.
Vi trivs & funkar utmärkt ihop!Är t o m glad att hon e så liten, för
det är lätt att sitta upp,även med thermobyxor & tjocka kläder!
;)Så du kan nog lugnt skaffa en 155cm häst!Lycka till.

haha, samma här "vill du inte ha ngt större?"
ne, då hade jag väl inte köpt en liten, eller? xD

hej, har en liten fråga då som många andra oxå frågar.
Tränar/tävlar min systers fbl, 6år. Hur ser jag ut på honom?(han är ca 157cm, o inte alls grov. )
Och sedan, ska antagligen ha ny häst framåt sommaren. vilken höjd hade passat? vill nog ha runt 165cm.

Chevalier - syrrans. -
http://cinderella.mittspejs.se/P563211
http://cinderella.mittspejs.se/P750872
http://cinderella.mittspejs.se/P499379
http://cinderella.mittspejs.se/P604881

sen en bild på cinderella jag hade innan..
hon är strax under 170cm, typ 169.
http://cinderella.mittspejs.se/P424913 , dock lite grov för mej, hon ser ej ut o vara det på denna bilden,

haha, samma här "vill du inte ha ngt större?"
ne, då hade jag väl inte köpt en liten, eller? xD

Då ska ni bara veta hur mycket jag får höra det här:rofl:
Jag som precis har köpt en c-ponny trotts att jag snart är 18:angel:

Halloj!
Jag en tjej på 14 år och är runt 170 cm lång och väger runt 68 kg.
Jag undrar om jag är förstpr för min maxade D-ponny?
Han är en blandning mellan New forest/Oldenburgare och är därför mycket grov (även tjock) Men han har grov benstomme. Han är mycket stark. Men det är längden jag tänker på också.

pic_show_id17111003.html

Kommentera ej sitsen. Jag vilade ryggen efter ridpasset. Så jag "säckade" ihop mej ^^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 895
Senast: FrontLine_
·
  • Låst
Träning Jag släppte ner den gamla tråden för den blev lite lång. Det var länge sen, jag drog igång den förra och det var 938 svar i den. Nu...
51 52 53
Svar
1 040
· Visningar
84 228
Senast: Ängslig
·
A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
2 004
Senast: Atalantha
·
F
  • Låst
Ridning Behöver hjälp! Jag har en shetlandsponny som är 98 cm hög om jag minns rätt. (eller så är det 96 cm, men det spelar inte så stor roll)...
49 50 51
Svar
1 000
· Visningar
115 871
Senast: ponnybarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar