Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Längd, vikt, viktbärande, för lång, för tung OAVSETT RAS!!!

Om du vill att vi ska se din bild så är det bättre om du länkar till den...

okt4.jpg

länk http://img.photobucket.com/albums/v226/Spader_Elin/okt4.jpg

Tycker att det ser bra ut:)

Tycker vikterna angående de olika kategoriena var rätt sunt tänkt, över lag;)

Skulle jag, 150 cm lång och runt 42 kg, kunna rida en b-ponny på ungefär 125 cm så länge det inte är "fläng-hopp-galopp"ridning?

Jadå! inga problem skulle jag tro:)

Jag är 1,75 och rider en D-ponny på 1,47. Jag tycker inte jag ser för stor ut och jag känner mej inte heller för stor, men en dag hade jag ridit min kompis feta halvblodssto som är säkert 2 m över ryggen :P och när jag satte mej på min lilla ponny så kändes det som om jag satte mej på en planka. Då kan man säga att jag kände mej riktigt för stor. Jag har ridit för tränare några gånger och hon har aldrig sagt att jag ser stor ut! Men vad tror ni? Jag har blivit lite orolig nu sedan jag red halvblodet.

kl

Här är jag på ett 142cm högt fjordsto! Jag är 180cm lång och fet :)

2494818.jpg

2494901.jpg

2494810.jpg

(innan gemensam bantning ;) )

oj tänk om ja kunde se sådär lagom ut på min herre...du är juh inte alls lång!

Ni har skrivit väldigt intressanta saker om längden och hur mycket en häst kan bära osv. Men jag undrar ja är typ 1.68 lång och väger 50 kilo och rider på en welsh cob d valak en gång i veckan, han tävlas i hoppning och är jätteduktig i dressyr har själv hoppat på honom några gånger och det har gått jättebra men ibland känner jag mig för stor på nått sätt:S tycker ni ja är för lång för honom ? min ridlärare säger ingenting o ibland när han inte är hemma utan på tävling får jag rida andra d ponnies som är mindre än honom. Vad tycker ni ? tycker ni jag ska börja rida en häst som är lite större en honom ? för jag ska hyra häst i sommar i 2-3 veckor och är osäker redan nu på vem jag ska hyra kan va jobbigt o ha hästen på ett annat ställe och så kommer folk och säger att ja är för lång för honom eller något:/

det låter inte som att du är för lång men har du ingen bild? Jag tror inte det är några problem för dig att rida den hästen, men känns han liten så kanske det inte är så roligt att rida honom ändå.

kan inte du rida b-ponny kan vi nog lägga ner att rida allihopa.
42 kilo på en b-ponny är ju ingenting.

Nej jag har tyvärr ingen bild :( men jag antar att det ser bra ut efterosm jag får fortsätta rida honom. men en annan imitt stall är ennu längre enmigo rider en c ponny :S så ja har funderat egentlgien lite flör de beror vell på hur man själv är bygd och hur hästenärbygd hurman ser ut på hästen? men ja tkr d eär kul o rida på river då och igår red ja lektion o fick rida tindra hon är också d ponny så:S ja kan försöka skaffa bild om ni vill:D :love:

Jag är ca 175 cm lång och väger 52 kilo, var ligger gränsen för hur små hästar
jag kan rida, tycker ni? Jag är rätt långsmal och har ridit i närmare 7 år.
Oftast rider jag hästar som är ca 170 i mhk, men det skulle vara kul att veta
vad ni tycker då det skulle vara roligt att rida lite mindre hästar emellanåt.
Jag vet en jättetrevlig ponny på 147,5 c i mankhöjd, är jag alldeles för lång för att rida honom tror ni? Han är ganska normalbyggd.

Nej jag vet, hon hade inga problem med min längd heller. Även om jag fick ont i ryggen jämt eftersom hon var lite, kort i rocken. Inte så mycket häst som höll upp en :D

KL
Har ingen egen omdöme? Det här börjar bli lite löjligt med dessa frågor.. "hej jag är 126 cm lång och väger 13kg, kan jag rida min stora fhbl 174 cm i mkh?" Sedan expertpanelen svarar utifrån sitt dagshumöret.

KL
Har ingen egen omdöme? Det här börjar bli lite löjligt med dessa frågor.. "hej jag är 126 cm lång och väger 13kg, kan jag rida min stora fhbl 174 cm i mkh?" Sedan expertpanelen svarar utifrån sitt dagshumöret.

:rofl::bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 895
Senast: FrontLine_
·
  • Låst
Träning Jag släppte ner den gamla tråden för den blev lite lång. Det var länge sen, jag drog igång den förra och det var 938 svar i den. Nu...
51 52 53
Svar
1 040
· Visningar
84 228
Senast: Ängslig
·
A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
2 004
Senast: Atalantha
·
F
  • Låst
Ridning Behöver hjälp! Jag har en shetlandsponny som är 98 cm hög om jag minns rätt. (eller så är det 96 cm, men det spelar inte så stor roll)...
49 50 51
Svar
1 000
· Visningar
115 870
Senast: ponnybarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar