Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA RASER

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R

*knapplån*

Hej
Jag undrar om jag är för stor för att rida D-Ponny? Är 170 lång och väger 55 kg. 24 år. Vad tycker ni? Tacksam för svar.

En kraftigare D-ponny har inga problem att bära upp din längd. Din vikt är det inga problem med heller.

Men det kan se lite stort ut om du inte hittar rätt ponny.

Kan jag rida in henne?

Lägger in en egen tråd då jag fortfarande inte fått någe svar i tråden ang vikt, längd osv.

Kopierar från den tråden:

Har en C-ponny som jag skulle behöva rida in. Men jag tycker att jag är för tung=/

Väger nu 68 kg efter min graviditet (Fick barn för 2½ månad sedan) Vad tror ni? Jag är 164 cm lång och hon är maxad.
Jag har hängt helt på henne i ca 1 min. Och hon bryr sig inte alls.

28420812.jpg

28420818.jpg

28405995.jpg

(Sadeln hon har på sig används INTE vid inridning, utan bara invänjning av utrustningen. Och hjälm ska man ha:angel:)

Sv: Längd, vikt, för lång, för kort, för tung, för lätt... viktfrågor gällande ALLA R

Hej
Tack för ditt svar! Det låter ju bra=) Blir till att försöka hitta den rätta ponnyn.

Jag rider min c-ponny, undrar om det funkar eller om jah är på gränsen till för stor..?
Hon är ca 135 cm i mankhöjd, korsning fjord/welsh, ganska viktbärande (5 år)
Jag är ca 150 cm, väger ca 37 kg, är jag för stor för henne, för träning i hoppning och dressyr mm, samt lite lättare tävlingar..
Laddar upp en bild, tagen för ngn vecka sedan när vi var på hoppläger tsm :D
15ewu14.jpg

Du kan rida henne i många år framöver!

Sv: Kan jag rida in henne?

Hon ser välväxt och fin ut och du är inte speciellt stor så det är säkert inga problem.

Ja herregud ! Klart du kan rida henne, utan bekymmer :) Henne kan du ha kul med i många fler år :D Lycka till !

Håller med, 45 kilo är nog max. Förstår inte varför man ska upp på små hästar som man är förstora för!

beror ju helt på om ponnyn är 110 eller 130 och vad den är för ras, hur den är tränad osv. 45kg är ju ingenting för en normal b-ponny på 130.

Sv: Kan jag rida in henne?

Det kommer nog att gå jättebra! Jättesöt ponny :)

Va skönt :p

Åh tack så mycket :D

då hakar jag på och frågar igen då jag inte fick svar sist.

Inridning och utbildning av maxad-C/liten-D, jag väger under 60 kilo är 170 lång. Är det alldeles tokigt?:cool:

då hakar jag på och frågar igen då jag inte fick svar sist.

Inridning och utbildning av maxad-C/liten-D, jag väger under 60 kilo är 170 lång. Är det alldeles tokigt?:cool:

Vikten inga problem. Kanske längden, men har du balans så e de inga problem.

balans och balans.
Har tävlat upp till 140 hoppning för ett par år sedan. Me det var då :angel:

Jag tror det går bra. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

A
Hästvård Jag har länge dragit mig för att starta denna tråden, men måste få lite tips. Jag har en travare på 18 år som har spatt. Han har haft...
Svar
13
· Visningar
2 004
Senast: Atalantha
·
F
Träning Jag har nog bestämt mig nu. Att efter jul ska jag nog ta och hitta ett ardenner föl och satsa på. Vi alla blir ju äldre, så min...
2
Svar
22
· Visningar
4 404
Senast: neferra
·
  • Låst
Träning Jag släppte ner den gamla tråden för den blev lite lång. Det var länge sen, jag drog igång den förra och det var 938 svar i den. Nu...
51 52 53
Svar
1 040
· Visningar
84 227
Senast: Ängslig
·
  • Låst
Träning Jag släppte ner den gamla tråden för den blev lite lång och sen var det länge sen någon skrev något riktigt nytt i den. Men så fort den...
46 47 48
Svar
940
· Visningar
117 386
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits