Absolut. Eller lös. Kopplad hanhund som ska pissa på varje lycktstolpe och nosa på varje tuva sinkar enormt!
Jag har bara tiken lös
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Absolut. Eller lös. Kopplad hanhund som ska pissa på varje lycktstolpe och nosa på varje tuva sinkar enormt!
Midjebälte speedar helt klart upp hastigheten en del![]()
Oh yes! Och som sagt, man får lite ömhet här och där av att agera jordankare
Kul! Har varit och skaffat ett midjebälte nu. (Hööks billiga, får se om min fibro klarar det först innan jag skaffar riktiga saker).Du bör ha dragsele. Jag har Non Stop till mina. Det riktiga draget börjar jag inte med förrän 12-18 månader, men att de går och drar i ett midjebälte, det startar jag med vid sex-sju månader. Det är ingen större belastning för dem.
Jag har värk i kroppen och framförallt smärta i rygg och höfter.Kul! Har varit och skaffat ett midjebälte nu. (Hööks billiga, får se om min fibro klarar det först innan jag skaffar riktiga saker).
Japp. Det är Race.Köpte expanderkoppel också. Googlade på Baggens, är det det som heter Race? Såg skönt ut. Det jag köpte kändes ok på. Om det är något jag fastnar för skaffar jag ett bättre, då kan mannen överta det gamla, han har inte ont. Lillvovven väger bara 11,6 kg, och lär inte bli särskilt mycket tyngre.
Jag går nog ungefär 1 km på 10 minuter med hundarna om det är typ cykelbana/grusväg och jag håller ordentligt tempo. Har drygt 4 km till dagmatte och dit går vi på ca 40 minuter, men det är ju på cykelbanor och jag håller tempot uppe eftersom att jag ska vidare till jobbet när hundarna lämnats. Går vi myspromenader i skogen håller jag ett helt annat tempo, ser ingen direkt poäng i att rusa omkring om jag inte måsteJag är lite fundersam på det här med längd på promenader. Jag tycker det verkar som folk går så långt, gör verkligen alla det, eller gissar man längden? Jag tycker jag är rätt aktiv med Eski (västgöte), minst en timmes långpromenad (ofta en och en halv), plus två halvtimmespromenader. Men när jag kollar sträckan på min vandringsapp (ViewRanger) så är en timmes promenad ca 3 km. Och då rör vi verkligen på oss, på småstigar i skogen eller obanad terräng. Går jag på grusvägar så hinner vi ca 4 km på en timme. Och det är verkligen inte slötempo vi går i. Eller är vi otroligt långsamma?
Jag tror att det är de hundnördigaste träningstokarna som svarar i såna här trådarJösses vad ni går. För ett halvår sen var jag var glad om jag kunde gå till dagis (100 m bort) på 15 min.
Men i normala fall så går vi vår vanliga runda (blandat stigar, grusväg och ett par kilometer landsväg) typ 6 km på 1,5 timme enligt runkeeper. Dock med barnvagn och mestadels lös hund.
Måste dra igång runkeeper nån dag när jag är ute med barnvagnen o se hur långt vi går nu när foglossningen börjar ge sig.
Jag tror att det är de hundnördigaste träningstokarna som svarar i såna här trådarför alltså, jag hör ju till de långsammaste i den här tråden, men när jag är ute och går så är det sällan någon (framförallt inte med hund) som går förbi oss, däremot går vi ofta förbi andra eftersom vi går snabbare.
Jag är lite fundersam på det här med längd på promenader. Jag tycker det verkar som folk går så långt, gör verkligen alla det, eller gissar man längden? Jag tycker jag är rätt aktiv med Eski (västgöte), minst en timmes långpromenad (ofta en och en halv), plus två halvtimmespromenader. Men när jag kollar sträckan på min vandringsapp (ViewRanger) så är en timmes promenad ca 3 km. Och då rör vi verkligen på oss, på småstigar i skogen eller obanad terräng. Går jag på grusvägar så hinner vi ca 4 km på en timme. Och det är verkligen inte slötempo vi går i. Eller är vi otroligt långsamma?
Ni är nog långsamma
7km går jag på 50 minuter om jag håller rask takt utan att stressa, normal gång med framåtanda liksom!![]()
I det tempot joggar jag. En bra dag.Nja, 7:08 min/km (8:41 km/h) räknas faktiskt inte riktigt som normalt gångtempo. Det är lite Loreen över det. Faktiskt.![]()
I det tempot joggar jag. En bra dag.Så jag måste vara aslångsam när jag går.
![]()