F
Febbe
Jag tycker att det vore bättre att alltid göra så som vissa tävlingsarrangörer redan gör. Och det är att samla alla Avd A på antingen för- eller eftermiddagen och sen alla Avd. B klasserna för sig. Det går ju knappast att hoppa 2 klasser om det är 80 anmälda i första klassen, sen har du kanske 50 unghästar och om sen nästa klass är en stor på över 100 anmälda och du är mot slutet av den klassen så går det ju inte att tävla i 2 klasser. Jag har annat att göra än att spendera från 8 på morgonen på en tävlingsplats för att stanna där till 2-3 på eftermiddagen bara för att hoppa 2 klasser. Jag tycker att det är jätteroligt att tävla men det blir långa dagar och även för hästen. På sommaren kan det ju blir varmt för hästen och är det kallt och regnigt är det ju inte roligt för hästen heller.
Vidare tycker jag även att vid stora klasser, över 100 anmälda till klassen, så kunde man ju dela in den i 2 "grupper". Om du startar först i en klass med 130 starter så är det ju idiotiskt att vänta 3 timmar på en prisutdelning.
Vad tycker ni?
Vidare tycker jag även att vid stora klasser, över 100 anmälda till klassen, så kunde man ju dela in den i 2 "grupper". Om du startar först i en klass med 130 starter så är det ju idiotiskt att vänta 3 timmar på en prisutdelning.
Vad tycker ni?