Lång transport av fisk

_Runaway_

Trådstartare
Kan ett par fiskar klara en bilresa på nästan nio timmar i transportpåse? Eller jag vet inte om det kallas så, plastpåse helt enkelt ;) Det största problemet är kanske syret, men om man lägger i en syretablett i början av resan?

Sv: Lång transport av fisk

Absolut inga syretabletter. Gå till närmaste akvarieaffär och be om en fiskpåse. (hållbar med rundsydda hörn) Fyll max en tredjedel med akvarievatten, i med firren och knyt till med luft i utan att blåsa.
Håller garanterat nio timmar.

Hur stora är fiskarna?

tackar :bow: Det rör sig troligen om black molly, troligen därför att jag inte köpt de än. men de måste hur som helst genomlida resan på lördag.

Inte för många fiskar i varje påse bara. Visste jag att de skulle åka så långt skulle jag packa max 2 fiskar (vuxna) i en 50 x 20 cms påse, nån mer om påsen var större.

Ska du köpa dom från en affär kan du be dom i affären att fylla med lite syrgas, då klarar dom sig i en påse i 24h...

Ska du köpa dom från en affär kan du be dom i affären att fylla med lite syrgas, då klarar dom sig i en påse i 24h...

Ja, plus att ha tex en kylväska och ha påsarna i så temperaturen håller sig så jämn som möjligt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
579
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 245
Senast: Ceta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 485
Senast: Nepenthe
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 917
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka