Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu fattar inte jag.
Räta ut S-kurvaturen?
Ett alltför vanligt fenomen; detta ständiga hackande. Jag förväntar mig en reaktion på en signal jag ger; därefter är det det som gäller tills jag säger nåt annat. Målet är för mig att göra så lite så möjligt.Hm, jag hade svårt att slita ögonen från sporrarna, känns som att han sitter och retas med dem mest hela tiden. Varför gör han det? För att aktivera baken? Underskänklarna rör sig ju hela tiden...
Om du tittar på Fios bild o på Steffens så blir det skillnad när den är låg.Det har att göra med om du kan räta ut S-kurvan i halsen. Om S-et är kvar blir det kompression när du rundar ihop hästen.
Ganaschvinkeln bör man inte göra för liten för att inte skära av lufttillförseln.
http://nicholnl.wcp.muohio.edu/DingosBreakfastClub/BioMech/BioMechLightness.html#TableOne
Du ser rätt bra på illustrationerna på denna sida.
Precis.Och att "ganaschvinkeln inte bör göras för liten" för att inte strypa lufttillförseln har det väl heller inte varit tal om hittills? Utan lodplanets ja eller nej?
Det kan ju vara 90 grader mellan hästhuvudet och början av halsen (och 90 grader är ju en rätt "trubbig" vinkel - om än den är rät - inom dressyr) och då kommer nosen inte i lod i lång och låg.
Jag fattar fortfarande inte vad som menas med att räta ut S-kurvaturen? Går det? Vill man det?
Och att "ganaschvinkeln inte bör göras för liten" för att inte strypa lufttillförseln har det väl heller inte varit tal om hittills? Utan lodplanets ja eller nej?
Det kan ju vara 90 grader mellan hästhuvudet och början av halsen (och 90 grader är ju en rätt "trubbig" vinkel - om än den är rät - inom dressyr) och då kommer nosen inte i lod i lång och låg.
Jag fattar fortfarande inte vad som menas med att räta ut S-kurvaturen? Går det? Vill man det?
Mm, ser också det. Förstår skillnaden, men undrar ändå över om tex du jobbar så mycket som Steffen med dina fötter? Provade själv nyss och visst fick jag mer energi, men lyckades inte på samma vis som vanligt få henne lång o låg. Kanske kräver mer styrka från hennes sida att klara det med mer energi.
http://www.anjaberan.de/english/aktuelles/nachrichten-archiv/
Här finns en del bilder. Försökte länka enstaka bilder, men det ville sig inte.
Haha som på min film utan tvekanen ryttare som inte ens kan hålla sin egen balans- vad blir det utav det?