Lång i formen, hur ska jag gå vidare?

SoNo

Trådstartare
Tänkte se om ni har några tips på hur jag bör träna vidare med att inte få min häst så lång i formen?
Sen jag började med islandshäst så har jag oftast haft problem med en lång och framtung/tung i handen häst.

Alla träningstips är välkomna!

Vi börjar gå fler och fler kurser men det är intressant att se om vi kan få ytterligare tips!

Sv: Lång i formen, hur ska jag gå vidare?

Lång och framtung är ju ett kvitto på att drivning samling/bärighet är det som fattas. Kanske måste du själv bli lite mer aktiv i sadeln eller så måste du kanske ändra typen av drivning. I de flesta fall blir vi som ryttare för inaktiv, i andra fall handlar det om att drivningen går mer mot förhållande än att låta hästen få komma framåt och ta vara på den energin.

Okej, ja ibland känns det inte som om hon svarar på min skänkel riktigt och ibland känns det lite energifattigt.

Hur ska jag på bästa sätt få till mer energi?

Massor med övergångar, halt- tölt- halt- galopp- tölt- galopp och halt är mitt bästa tips!

var inte rädd för att trycka på lite och jobba med det du får,, ,halv halt halv halt å åter halvhalt bär dig själv ta släpp ta släpp,, driv,, osv... sträva efter att få en elektrisk häst som är käääänsslig för dina hjälper.då kan du ju å andra sidan inte sitta å fisrida ena dagen å kräva det andra, andra dagen innan ni verkligen är överens om spelreglerna,,

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 324
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.