M
Moa_och_Gadd
Jag har ett litet problem med mitt halvblod. Han är en valack född -96 och har gått på ridskola i 3 år innan jag köpte honom. Han är väldigt känslig och passade inte på ridskolan men eftersom han är så känslig så har han hela tiden gått med huvudet i luften för att komma undan ridskole-elevers dragande i munnen. Man kan se på bilden hur illa det var precis när jag köpt honom
Jag har nu haft honom i snart ett år men nu har min träning stannat av lite... Han är otroligt stark pga underhalsen men kräver samtidigt väldigt mycket ben för att kunna hållas ihop, ofta mer ben än vad jag har.
Är det någon som har bra tips på hur man ska träna upp överhalsen och stärka honom så att han blir mer bärig och inte hänger sig på bettet? Otroligt tacksam för svar!
Jag har nu haft honom i snart ett år men nu har min träning stannat av lite... Han är otroligt stark pga underhalsen men kräver samtidigt väldigt mycket ben för att kunna hållas ihop, ofta mer ben än vad jag har.
Är det någon som har bra tips på hur man ska träna upp överhalsen och stärka honom så att han blir mer bärig och inte hänger sig på bettet? Otroligt tacksam för svar!