Landa i rätt galopp

Pettsson

Trådstartare
Vet inte varför jag har så svårt att lära mig, blir för mycket för min stackars lilla hjärna :crazy:

Hur gör ni när ni kommer mot ett hinder och ska landa i tex. höger galopp? Tips för en tankspridd?

Sv: Landa i rätt galopp

lägger mera vikt åt det hållet, lättar på innertygel och har stöd på ytter

Som ovanstående men kolla även åt det hållet du ska. Gör man det så kommer oftast det andra av sig självt.

Man kan ju även göra så att man fattar tex. högergaloppen när man är i luften, så att skänklarna är där dom är när man gör själva fattningen. Det funkar på de flesta hästarna...
Annars kan man som sagt leda med den tygels som om man skulle in på en volt direkt efter hindret. :p

fast man får akta sig så man inte tar för mycket i inner när man ska leda för då blir det fel galopp...

Vid landningen brukar jag lagga mer vikt i den stigbygeln at det hallet jag vill till.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 768
Senast: mamman
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 401
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 103
Senast: lirco11
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 154
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Säng
  • Valet i USA