Lancier avkommor?

norpan85

Trådstartare
Någon som har eller känner till några avkommor efter Lancier?
Är sugen på att köpa en 4 årig valack efter han. Den verkar kanon och har ett jätte bra psyke! Men är lite nyfiken på hur hans andra avkommor är ?

Sv: Lancier avkommor?

Vi har en uppfödning som är två i år. Hon är e: Lancier- Calido I- Calando I.

Vi är otroligt nöjda med henne. Välväxt, trevlig exteriört och även gångarterna är bra. Hon fattar ganska fort när nya saker ska läras in. Stimmar inte och är orädd för allt. Är väldigt lätt att hantera vid hand men är ett ledarsto och har temperament.

Vill du veta mer så ropa på Quickstar som haft henne ett tag..... Hon kan ge mer nyanserat om henne och början för kommande treårstest.

Vårt närmsta sikte är treårstest som sagt var och går det bra där, betäcker vi.

Gira :banana:

Hej.
Va kul, verkar som de flesta av hans avkommor har väldigt bra psyke! Hästen jag kollat på är riktigt cool å verkar väldigt lättlärd och stabil! Kul och höra andras åsikter om hans avkommor med :)

känner en och har ridit en lancier jag med. Jättetrevliga, vackra, och med härligt steg och påskjut. en riktig allroundtalang. de blir stora.

Lite OT, men är inte Lancier är gammal hingst? Eller har det funnits två? Kanske helt ute o cyklar..:)

Jo, gammal men en stor förvärvare! Absolut modern fortfarande, likasom Prestige! Verkar oxå ge trevliga hästar.

Ok, tack. Blev lite förvirrad, kände en häst som säkert är 15 år nu, blev därför lite osäker på om det kunde vara samma. Dock tyckte jag inte att det var en speciellt varesej trevlig eller vacker häst..men det kan ju vara mödernet ;)

Va kul ! :) Jo denna är ganska stor redan, 167 och blir nog lite till. Men så himla trevlig och hoppar på allt väldigt trevlig galopp! Psyket är det jag fastnat för, såå cool och det är en sån häst jag vill ha nu när jag haft 2 heta ponnyer, ett halblod e: happy day = TITTIG!! och ett hysteriskt fullblod :) tror detta blir kanon ;)

Jag var och kollade på en mycket trevlig lanicer häst för några år sen. Stor och brun och mycket trevlig att rida dock var den inte hoppad vilket gjorde att det tyvärr inte blev något köp för min del.

Har tre Lancier hästar hemma, en femåring, en fyraåring och en ettåring (lancier som morfar). Alla är supertrevliga i psyket. Har tidigare haft en annan lancier-son på prov hemma, lika underbar han men det blev inget då han inte var utb för sin ålder samt annat som inte hade med hästen att göra. Jag har tidigare haft dressyrstammad häst som var en snurr-butt, det är riktigt jobbit. men ingen av de jag har nu är så. En var lite känslig att rida in men den du tittat på borde ju vara inriden redan. Lycka till!

Lite OT, men är inte Lancier är gammal hingst? Eller har det funnits två? Kanske helt ute o cyklar..:)

Ofta blandar man i hop Lancier 987 (f-1984, e. Landgraf -Wahnfried, verkar fortfarande i aveln) med Lansiär 377(f-1954, e. Niger -Florett, död -77).

Cleartime 2001 Lancier - Maritime - Milano

Han var en otroligt snäll unghäst. Lite valpig och ganska stor men mycket trevlig. Felfri 120 cm som unghäst.

1e61fc25-40d8-48b0-99a1-c28e94ae945e2.jpg

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Piaff
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: Freazer
·
Katthälsa Hej, Min katt fick 4 jätte pigga kattungar men ena har sina tassar åt andra hållet eller vad man ska säga den äter och sover och får...
Svar
5
· Visningar
902
Senast: Krålus
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX