Lånar du ut din sadel som är till salu?

Sv: Lånar du ut din sadel som är till salu?

Rent generellt så lämnar jag inte ut sadlar på prov. Har gjort det en gång med en griffin, då betalade spekulanten hela köpesumman och lånade den över helgen. Hon lämnade sedan tillbaka den i samma skick och fick pengarna tillbaka. Givetvis skrev vi papper på detta.

Annars tycker jag att det är enbart bökigt för mig som säljare att lämna ut på prov, tar tid och risken finns för skador. Speciellt om man skickar sadeln.

Nä, de som är intresserade har oftast koll på vad som kan tänkas passa sin häst och vet vad de vill ha.

Liknande trådar

Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 236
Senast: Tossa90
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
929
Senast: Tora
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 711
Senast: Enya
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 416
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar