Lånade ut transport...

Sv: Lånade ut transport...

Hittills har hon bara haft sönder en baklykta vilken jag givetvis betalade.

Jag är ledsen Görel om du tog det som kritik till dig ? Vilket inte var min mening skulle varit Delvis *KL * Det jag enbart menade är att det inte alltid hjälper att man själv är rädd om sakerna eftersom pålle kan ställa till saker ,som man iof får stå för .

Men samtidigt kan man hamna i sitationer som jag beskrev ovan och jag själv var väldigt glad att jag slapp :)

Mia

Å andra sidan så finns det en rätt billig försäkring för hästtransporter som täcker skador som hästen åsamkat, och den är ju bra även för en själv som äger transporten. Så då är det inte kostnaden för en helt ny transport som gäller utan "bara" självrisken och den brukar vara rätt mkt billigare.

Kl

lånar inte ut min heller. speciellt inte sen jag köpte fabriksny förra året. vill nån låna så säger antingen nej eller att blir det minsta lilla reva så ska jag ha en fabriksny likadan. då brukar folk backa :devil:

KL

Har åkt både kor och får i min transport och bara vetskapen om det gör att hästfolk inte är sugna på att låna den, undra varför :angel:.

Kram

Å andra sidan så finns det en rätt billig försäkring för hästtransporter som täcker skador som hästen åsamkat, och den är ju bra även för en själv som äger transporten. Så då är det inte kostnaden för en helt ny transport som gäller utan "bara" självrisken och den brukar vara rätt mkt billigare.

I vanliga fall gäller ju inte hästtransförsäkringen för vad hästen åstadkommar i transporten så vad är det för Bolag som tar detta ?

Mia

Jag undrar också vilket bolag det här är och vad försäkringen heter? Vad jag vet så har jag inte hittat någon motsvarande försäkring.

Inte jag heller, och ändå ringde jag runt till alla bolag som jag kom på och var dessutom beredd på att byta om rätt bolag dök upp. Men ingen kunde/ville erbjuda en sådan försäkring enligt dem själva.

Usch vad tråkigt att få tillbaka en trasig transport.
Detta är anledningen till att jag inte lånar ut mitt släp.
Hittar jag ett skrapmärke i den så vill jag vara säker på att jag själv gjort den.

I vanliga fall gäller ju inte hästtransförsäkringen för vad hästen åstadkommar i transporten så vad är det för Bolag som tar detta ?

Mia

Svarar er alla på denna knapp.

Jag vet faktist inte själv, det var ett ex till mig som hade den försäkringen och jag måste erkänna att jag inte har lust att fråga honom. Har inte så bra relation till honom ngt mer (han var bla otrogen).

Detta måste ju vara någon försäkring som de som hyr ut transport på heltid använder sig av.
Har svårt att tro man som privatperson kan ta denna försäkring.

*kl*

Lånar aldrig ut min transport mer!

Den förra fabriksny fick jag söndersparkad, sadelskåpet upptuggat samt att männskan glömde fälla upp luckan när hon flyttade på släpet och förstörde sulkykrokar mm vilket h*n förnekar !

Har en fabriksny igen ...kommer aldrig låna ut den !!

Pst ett tips regga trailern på 2000 kg så är det inte så många som kan låna
;)

Detta måste ju vara någon försäkring som de som hyr ut transport på heltid använder sig av.
Har svårt att tro man som privatperson kan ta denna försäkring.

Mycket möjligt, han är företagare. (Fast... jag tror han är mytoman också iofs...Han har stora problem med lögner iallafall.)

Har man släp till uthyrning är det olösligt att försäkra dem ö h t. Det kostar mer än ett nytt släp.

Nu är jag lost, vilken försäkring menar du? Jag har aldrig pratat om någon försäkring, bara omöjligheten i att försäkra uthyrningsutrustning.

Har man släp till uthyrning är det olösligt att försäkra dem ö h t. Det kostar mer än ett nytt släp.

Här pratar du om att försäkringen kostar mer än ett nytt släp.
Då var min fråga vilka bolag som försäkrar släp för denna verksamhet.
Du svarade att du visste från uthyrningsbranschen.
Vilka bolag försäkrar släp för uthyrningsverksamhet var då min fråga.
Eftersom du vet att det är så dyrt att det är olösligt så borde du väl rimligen ha haft kontakt med något bolag.
Eller är det något som någon annan berättat för dig?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 860
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 238
Senast: Johanna1988
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 957
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

• WE-tråden