Fille
Trådstartare
Moderator, flytta gärna tråden om den ligger fel!
Nu är det så att jag äger en gammal transport som är lite småranglig men funktionsduglig på korta sträckor, den går igenom besiktning osv. Golvet och rampen med mattor är utbytta för ca 3 år sedan, är (var) fortfarande helt.
Lånade snällt ut transporten i fredags, tog inte ens betalt. Tjejen i fråga skickade sms och frågade om hon fick låna transporten till ATG. Jag sa som det var, transporten är lite ranglig och i visst behov, jag använder den själv men du får låna den på egen risk och betala om nåt går sönder.
Torsdag vid lunch fixar jag i ordning i transporten, vi hade kört lite möbler i den så allt låg i oordning. Dock var transporten hel vid det tillfället. Tjejen lånade transporten i fredags som bestämt. Igår morse skulle min häst på tävling. Upptäcker då en stoooor reva i mattan på rampen... Den går inte att missa, det är det första man ser när man fäller ned luckan...
Skickar då först ett sms i stil med: hur tänker du göra med mattan? Den kostade rätt mkt som ny och den var hel i torsdags. Får inget svar, skickade ett till lite senare bara som en påminnelse och får då till svar: Oj då, det har jag missat, jag kollar på det senare idag.
Jag tror inte att hon gjort det, har inte fått nåt svar om transporten... Har skickat två sms till idag som påminnelse men har inte fått svar på dom heller.
Kan jag göra nåt som gör att hon betalar eller är det bara att skita i det i och med att vi inte har något kontrakt eller foto på att transporten var hel på torsdagen?
Nu är det så att jag äger en gammal transport som är lite småranglig men funktionsduglig på korta sträckor, den går igenom besiktning osv. Golvet och rampen med mattor är utbytta för ca 3 år sedan, är (var) fortfarande helt.
Lånade snällt ut transporten i fredags, tog inte ens betalt. Tjejen i fråga skickade sms och frågade om hon fick låna transporten till ATG. Jag sa som det var, transporten är lite ranglig och i visst behov, jag använder den själv men du får låna den på egen risk och betala om nåt går sönder.
Torsdag vid lunch fixar jag i ordning i transporten, vi hade kört lite möbler i den så allt låg i oordning. Dock var transporten hel vid det tillfället. Tjejen lånade transporten i fredags som bestämt. Igår morse skulle min häst på tävling. Upptäcker då en stoooor reva i mattan på rampen... Den går inte att missa, det är det första man ser när man fäller ned luckan...
Skickar då först ett sms i stil med: hur tänker du göra med mattan? Den kostade rätt mkt som ny och den var hel i torsdags. Får inget svar, skickade ett till lite senare bara som en påminnelse och får då till svar: Oj då, det har jag missat, jag kollar på det senare idag.
Jag tror inte att hon gjort det, har inte fått nåt svar om transporten... Har skickat två sms till idag som påminnelse men har inte fått svar på dom heller.
Kan jag göra nåt som gör att hon betalar eller är det bara att skita i det i och med att vi inte har något kontrakt eller foto på att transporten var hel på torsdagen?