Liten
Trådstartare
Ska EVENTUELLT köpa en arabhingst, som har haft tidigare fina avkommor (både psyke och exetriört), och vill då (helst) ta en avkomma efter honom eftersom hingsten i fråga är T-märkt pga senskada (bedöms vara em förslitningsskada och ej nedärvningsbar till avkommor). han är godkänd så ag måste väl i stort sett bara betala in licensen (eller??? rätta om jag har fel!).
MEN jag har inte råd att ha 3 hästar, jga kan alltså inte köpa ett sto också. kan man typ låna ett stos mage, som amn hyr hingstar för betäckning? finns det nån sida där man kan söka ston som är tillgängliga för detta? fölet behöver ju sen stå kavr hos mamma i minst sex månader.. (helst så kort tid som möjligt så att jag själv kan hantera så mycket som möjligt, men inte för fort så att det blir för mycket..lagom är bäst..).
hur gör man i min situation??
MEN jag har inte råd att ha 3 hästar, jga kan alltså inte köpa ett sto också. kan man typ låna ett stos mage, som amn hyr hingstar för betäckning? finns det nån sida där man kan söka ston som är tillgängliga för detta? fölet behöver ju sen stå kavr hos mamma i minst sex månader.. (helst så kort tid som möjligt så att jag själv kan hantera så mycket som möjligt, men inte för fort så att det blir för mycket..lagom är bäst..).
hur gör man i min situation??