Lämpligt läge för växthus?

kolblakkur

Trådstartare
Jag har en stor kaninbur på åtta kvm som jag funderar på att göra om till växthus. Den står ordentligt fast i marken så vill ogärna behöva flytta den. Där den står nu innebär dock att den har skugga på ena långsidan (söder). Är det lönlöst att ha växthuset stående där?
 
Jag har en stor kaninbur på åtta kvm som jag funderar på att göra om till växthus. Den står ordentligt fast i marken så vill ogärna behöva flytta den. Där den står nu innebär dock att den har skugga på ena långsidan (söder). Är det lönlöst att ha växthuset stående där?
Det beror på vad du vill odla men ja, allmänt tror jag det är bättre att ta arbetet med flytten och få ett fungerande växthus än att ha något halvdant.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 842
Trädgård & Växter Nya reserestrikoner i norge så nu kommer vi oss äntligen till vår lilla stuga och trädgården 🥳 Har lagt oändligt mycket tid på att läsa...
2
Svar
31
· Visningar
2 027
Senast: Martenix
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har alltid trott att livet aldrig står stilla, att det alltid rör på sig varesig man vill det eller ej. Men nu verkar mitt liv ha...
Svar
13
· Visningar
2 570
Senast: miumiu
·
Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 308
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp