lämpligt golv i hundkoja?

sommarvind

Trådstartare
Jag börjar närma mig slutet av vårt hundkojebygge och är på jakt efter en tt lämpligt material som man kan lägga in som golv. Något som är lätt att torka och som tål väta. Tips?

Sv: lämpligt golv i hundkoja?

Det beror ju lite på hur mycket pengar och tid du vill lägga ner, klinkers med golvvärme och en avloppsbrunn så man kan spola av golvet, skulle jag tycka vara det ultimata.
Men ett billigare alternativ är ju plastmattor, brukar säljas på större byggvaruhandlar, typ Bauhaus.

vi har satt in ett värmelement som håller ca 10 grader , tror inte våra hundar skulle uppskatta golvvärme utan att tycka de blir för varmt, plastmatta är ju sådär om de blir ett litet hål så är dom nog inte sena med att göra det större:crazy:

Jag kan inget om sånt här egentligen, men om du är ute efter tex trägolv i kojan så finns det ju en viss typ av träskiva som ofta används i ladugårdar som tål väta otrolig bra. Dessutom är ytan glansig så att säga.

Oj, hmm nej. Men jag kan luska lite. Den är iaf någon blandning av gul/orange/brun till färgen!

Jag vet inte riktigt om det är samma som jag tänkte på men det finns något som heter marinplywood och det är den typ av träskiva som man använder till stall ibland.

mobil2.jpg

Kan ni inte göra vanligt betonggolv då och sedan ha en sådan där matta man har på balkongen ovanpå? De tål ju vatten och går att skära till så det blir rätt storlek. Finns ju en hel del olika att välja mellan, både kvalitet och pris.

okej är de helt säkert? Står nämligen och funderar på vilken ja ska välja mellan formplyfa eller marinplyfa..

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
881
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 984
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
991
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 755
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka