Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag vill ha en liten stor ras som går bra ihop med chihuahua.
Inte för hög och inte för stor.
En som är lat och inte behöver aktiveras för att hålla sig i skinnet så att säga.
Nån som har nåt bra tips?
Visst finns det raser med mindre aktiveringsbehov men jag tror ändå att det till en stor del är individuellt. Det finns "lata" och hyperenergiska vovvar inom alla raser.
Ska du köpa valp?
Annars skulle jag se mig om efter en lite äldre omplacering som "redan har landat" och därmed kan visa dig vilken energinivå den har redan i början.
Jag tror dessutom att alla unghundar kräver mycket.
"nöja sig med promenader"
och ja jag vet att hundar har olika behov då jag har en kennel själv här hemma.
valp är det enda som gäller då jag vill forma den själv och vänja den vid mina små från början.
ingen omplacering önskas då man inte vet vad den har i bagaget och det vill jag inte gå igenom en gång till.
men jag orkar inte sitta och läsa om varenda ras som finns så därför undrar jag om nån har ett bra tips och råd som skulle kunna funka.
Jag får nog som många innan mig erkänna att jag inte heller helt förstår exakt vilken storlek vi talar om
Personligen hade jag nog tittat på vinthundarna. Whippet kanske? De är nätta och smidiga i kroppen, vilket jag tycker är bra tillsammans med en så pass liten hund. Men det är ju en smaksak, du kanske inte alls är ute efter en sådan typ?
Jo, nu har ju inte jag whippar själv, utan italienare. Jag resonerade väl som så att rent storleksmässigt är iaf de whippar vi känner hyfsat lättaktiverade jämfört med andra större hundar. Jag kan ju ha helt fel?
Sen bör man nog ha rätt personlighet, humor och rejält med tålamod genom unghundsåren med vintisar rent generellt.
De är underbara, men du har helt rätt i att de kan vara små monster med hoppstyltor till ben
Absolut! Och italienare är ju inte några dunungar heller som små. Känguruapor med vingar! Jag hade en liten italienarfröken fram till i höstas. Hon blev 16 år.
Däremot blir ju som du antyder de flesta vinthundar väldigt lätta och behändiga hundar när de väl har fått några år på nacken.
Hehe, jag har faktiskt två Det är tur att de är så söta annars hade de haft en fot i baken och åkt ut genom dörren fler än en gång....
Nu kapar vi nog tråden en aning men mina kommer från heesa mesas. Svårt det här med IG:s tycker jag. Svåraste rasen jag haft att hitta bra uppfödare och "rätt" kombination. Vart kom din ifrån?
Och totalt trådkap, men på tal om känguruapor så måste jag ju bara berätta vad som hände en bekant. Hon rastade sin blå IG i godan ro, när hon upptäcker en man som står och tittar, ganska fundersamt - innan han kommer fram och mycket konfunderad frågar "om hon verkligen borde rasta sin känguru i koppel?"
Till Ts: Kanske sheltie eller collie? Kan absolut inget om dessa raser, utan går mest på fysiken. Har ju själv små, späda hundar och har lärt mig den hårda vägen vad kan hända i stora, klumpiga hundars sällskap
japp en hund som inte leker så våldsamt.
mellan cavalier och labrador är en önskvärd stl.
en som inte behöver så mycket aktivering i varken hjärnan eller kroppen, alltså ingen intensiv hund utan en latmans-hemma-familje-myspropp hehe.
Hundavel & Ras
Hej!
Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :)
Kan...
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Hundavel & Ras
Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
Kläder & Bli fin Tillslut blev jag nyfiken på vad ni surrade om. Typ långkallsonger!
Tänkte mig mera sådana där benvärmare som var poppis på 80-talet...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.