Lämplig härstamning????

Wilfa

Trådstartare
Håller på att leta häst och har en jag ska åka och titta på. Vad tror ni om följande härstamning: Solos Carex - Jaguar. Mamman linjeavlad på Gaspari, Flyinge stofamilj 1.

Jag har tänkt ha hästen framför allt till dressyr, upp till MsV så småningom. Även lite hoppning, typ klubbnivå....

Snälla moderator, om den här tråden ska ligga någon annanstans, flytta på den.

Sv: Lämplig härstamning????

Är inte så bra på stam, men Solos Carex :love:

Sv: Lämplig härstamning????

Låter som typisk dressyrstam, men det kan tyvärr slå fel ändå. Om du "bara" är ute efter en sporthäst så leta upp en häst du trivs med och har bra gång, stammen är ganska sekundärt om du inte ska avla.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 545
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 516
Senast: Pyrran
·
Hundavel & Ras En diskussion kring vakthund har dykt upp här hemma, då vi snart flyttar till landet/ut i skogen och min sambo tror inte att corgis är...
23 24 25
Svar
488
· Visningar
33 658
Senast: lizan
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 294
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar