lämnat in en sadel för försäljning hur länge ska jag vänta?

V

vickis-pajala

i juni lämnade jag in min sadel till ett företag som skulle sälja den åt mig och i väntan på dett har jag då provat olika sadlar och har nu hittat en sadel som passar mig och hästen men givetvis så fallerar den ekonomiska biten då jag hadde hoppats på att få sadeln såld.

jag ringde företget i går och då berättade dom att sadeln har varit ut på prov och är nu ute igen på prov vilket låter hoppfullt:crazy:

men då ställer jag frågan hur länge ska jag vara beredd på att vänta på att sadeln blir såld och jag får mina pengar :confused:

Sv: lämnat in en sadel för försäljning hur länge ska jag vänta?

om den inte blir såld nu skulle jag ta tillbaka den och antingen försöka sälja själv eller lämna till nåt annat företag.

ja det är ju egentligen inte företagets fel, vissa sadlar är mindre populära o svårsålda, varför tar du inte tag i det själv o säljer den själv?
Vad är det för märke, vidd, modell o prisklass?

ja det är ju egentligen inte företagets fel, vissa sadlar är mindre populära o svårsålda, varför tar du inte tag i det själv o säljer den själv?
Vad är det för märke, vidd, modell o prisklass?

det var väll tänkt mellan mig och detta företag att vi skulle göra ett inbyte men tyvärr så hittade jag ingen sadel som passade min häst i bomvidd så vi kom överens om att företget skulle sälja sadeln eller det gjorde vi redan från början MEN mitt förstahands altenativ var inbyte.

och nu har jag då hittat en sadel som passar hästen från en privatperson

sadeln är en splitt ny lamitex sadel normal mot vid vi lade ett pris på kring 7000:- för att ha möjlighet att sänka priset i fall den blir liggande länge vilket den gjort i detta fall

Har Piff växt ur sadeln igen :confused::angel:

joooooooo då sanna mina ord börjar fundera på om det är hon som är på smällen eller den andra soffan :confused:

eller rättare sagt jag har haft en sadel i mellan till låns men nu är det såld:crazy:

puttar upp min egen tråd

jag har nu återtagit min sadel från försäljningstället där den inte vart såld
men då måste jag fråga er kunniga hur får snabbats såld en sadel via ett företag eller privat egen annonsering
:confused:

:idea: Lappar på anslagstavlor i ridhus, där passerar mkt folk. Däruppe finns väl inte så många men du kan väl faxa/skicka o be dem sätta upp.

förra året lämnade ag in 3 olika sadlar till fösäljning. Eftre 6 månader var 1 såld och två kvar. La ut dessa på blocket och olika hästtillbehörs sidor. och efter 2 månader var båda sålda. Inte till några fantsi summor men jag blev nöjd och köparna nöjda.
Fick bara svar genom blocket.

Tips om du ska sälja:
*BRA bilder, från alla vinklar
*beskrivning om vilken typ av häst sadeln passar.
*var berädd att skicka sadeln typ genom bussgods och baka in frakten i priset.
*Inget överpris. Bättre att sätta lite lägre och bli av med den. och ha en viss prumån. Spciellt efter som (ialla fall inte jag) lämnar ut nåt på prov så behöver inte köparen känna att den köppt över sig utan möjlighet att få tillbka pengarna om den måste sälja vidare sadeln.Så resonerade i alla fall jag:D

förra året lämnade ag in 3 olika sadlar till fösäljning. Eftre 6 månader var 1 såld och två kvar. La ut dessa på blocket och olika hästtillbehörs sidor. och efter 2 månader var båda sålda. Inte till några fantsi summor men jag blev nöjd och köparna nöjda.
Fick bara svar genom blocket.

Tips om du ska sälja:
*BRA bilder, från alla vinklar
*beskrivning om vilken typ av häst sadeln passar.
*var berädd att skicka sadeln typ genom bussgods och baka in frakten i priset.
*Inget överpris. Bättre att sätta lite lägre och bli av med den. och ha en viss prumån. Spciellt efter som (ialla fall inte jag) lämnar ut nåt på prov så behöver inte köparen känna att den köppt över sig utan möjlighet att få tillbka pengarna om den måste sälja vidare sadeln.Så resonerade i alla fall jag:D

tackar för tipset
men nu pass pålitliga har dina köpare varit har du vågat skicka iväg sadeln med bussgods utan något efterkrav mm:confused:

Naturligtvis med efterkrav...kostar ju bara 50 spänn!

Liknande trådar

Utrustning Jag har lämnat in min sadel på försäljning hos ett välkänt företag för ca ett år sedan. De tog då bilder och lade ut på sin hemsida...
2
Svar
35
· Visningar
4 987
Utrustning Jag har lämnat in två sadlar till försäljning hos ett företag, ca 10månader har gått. Hur länge ska man vänta? Funderar på att ta...
Svar
3
· Visningar
807
Senast: Freazer
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 684
Senast: sandrafors
·
Ekonomi & Juridik Risk för att det blir en lång historia. Jag köpte en fyraårig häst från tyskland förra året. Jättefin och vi funkar bra ihop, alla...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
15 923
Senast: SusieQ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar