Jag har lämnat in min sadel på försäljning hos ett välkänt företag för ca ett år sedan. De tog då bilder och lade ut på sin hemsida, kollade igenom bom och stoppning m.m - allt okej. En bekant till mig hämtade ut den häromdagen för att prova till sin häst och det visar sig att den ser lite skum ut. Jag har tittat på den och det är repor på bakvalvet, och bommen är knäckt. Lädret i sätet är veckat och ser ut att ha varit det ett längre tag.
Jag ringde hon som driver företaget som påstår att det inte kan ha hänt hos dom, och även om det hade gjort det tar hon inget ansvar utan hävdar att jag får vända mig till mitt försäkringsbolag. Hon påstår också att hon informerar alla om detta vid inlämning, vilket hon inte gjort. Hon vill heller inte lämna ut vilka som provat sadeln. Så vad gör man nu? Någon som varit i samma sits?
Inte nog med att min sadel är förstörd, dessutom lånades den ju ut till kund när den såg ut så och det var ren tur att det upptäcktes och sadeln inte började användas på ngn stackars häst. Sadeln i sig är inte så dyr (4-8000) men blev frustrerad på bemötandet - hävdar att den inte gått sönder där, men erkänner samtidigt att den var hel när jag lämnade in den.
Vart ligger ansvaret? Vem vänder man sig till?