lämnar multitalanger...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Behati
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 83
  • Visningar Visningar 8 447
Sv: lämnar multitalanger...

Briar är en hoppstammad hingst som jag kunnat betäcka mitt dressyrsto med utan att någon hade reagerat. :)
/U

Jag tycker inte heller om den allt tydligare indelning i hopp/dressyr. Redan föl ska ju delas in efter stam som om det per automatik skulle ge hopp resp gångartshästar. Att ha goda gångarter kan aldrig vara fel oavsett vad man ska ha hästen till.
Sedan tog du upp något som nog slår allt, nämligen temperamentet. Det spelar ingen roll om hästen så kan slå knut på sig själv eller hoppa 2,50 - har den inte huvudet med sig så är det inte mycket till häst ens för hobbyryttaren.
En häst som kan röra sig bra, hoppa stort, håller för träning och tävling OCH fixar livet som tävlingshäst, det är en multitalang!

Jag hoppas på en multi nästa år:laugh:

Stoet är e.Highlight, ue.Jazz och betäckt med Camaro M

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 948
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 087
Senast: Ceta
·
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 596
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 566
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka