lämnar multitalanger...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Behati
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 83
  • Visningar Visningar 8 447
Sv: lämnar multitalanger...

nej det är synd,tror verkligen han skulle kunna tillföra svensk avel en del. I USA verkar han populär. Jag har själv ett sto som är ee:Gooodtimes och hon är också en multitalang. Han tillför bra rörelser, bakbensaktivitet, bra hoppteknik och även lite kortare rygg som kan passa många svenska ston. Han har även 9 på temperament.

Vet inte om ts syftade på svenska (och levande) hingstar, men giganterna Grannus, Argentinus och Landadel har ju lämnat många multitalanger.

Corlensky G har väl för unga avkommor för att stå på listan?
Leuten är ju en hingst som har lämnat både och. Visserligen numera död. Men han har en lovande son i Lucky Point.

Ja han själv ser ju lovande ut och med mycket trevligt temprament så det ska bli intressant att se vad han lämnar

Fetcher såg jag på tävling i Vetlanda i somras, och det var sannerligen en trevlig hingst :love:. Enligt mitt tycke utstrålning som få!

Med de poäng han fått bådar det ju gott för framtiden....

Kolla in nygodkända JJ Rayban som är en gångartshingst, men som också hoppade nästan i klass med hopphingstarna

Nyfiken, vad har Bayron lämnat?

Flera dubbeldiplom på 3-års, flertalet dressyrhästar och en del hopphästar. Det finns iaf både och bland hans avkommor. Har själv en som jag använder till både dressyr och hoppning. Han fanns även som morfar hos en (tyvärr numera död) mycket framstående FT häst.

Dessutom har han legat högt på blup på relativt få avkommor i många år. Det talar ju iaf för att de som funnits har varit av kvalitet. :)

A - dur...har själv placeringar i dressyr och hopp - höga klasser...

Corlandhästarna brukar ha bra röresler, trots sin lite "udda" kroppsform:angel:

Kolla in nygodkända JJ Rayban som är en gångartshingst, men som också hoppade nästan i klass med hopphingstarna

ja hans pappa Rascalino kan vi nog lägga till på listan, han är ju själv en dubbeltalang och har en kompis som har ett jättefint 3 års sto e Rascalino som definitivt är en dubbeltalang :)

Cortez har gett OS-hästar i både hoppning och dressyr!

ops gjorde jag visst:o:)

Nobel
Bayron
Bernstein
Briar
Camaro M
Iowa
Cuper
Cortez
Casir Ask
Quite Easy
Come Back II
Beach Boy
Prestige VDL
Magini
Qualle
For Feeling
Highligt
Corlando
Niveau (hade han inte föl med dubbeldiplom?)
Cortez
Laptop
Crelido
Corlendsky G
Sandro Hit

Dum fråga, jag gillar Iowa men har aldrig funderat på honom som en multitalang så att jag skulle sätta honom på listan. Hur kom han med?

Sedan är jag ju numera lycklig ägare av ett Bernsteinsto, har hört att han lämnat hopphästar, någon som kan fylla i min stora lucka?

En del av hingstarna är tyvärr inte tillgängliga i Sverige, är det inte mer intressant med en lista med tillgängliga hingstar?

Avkomma med dubbeldiplom=multitalang?

Feliciano kunde också få vara med på listan om han vill.

Nactus har väl lämnat dubbeldiplom vill jag minnas?
/U

Cortez har gett OS-hästar i både hoppning och dressyr!

Han borde absolut vara med på listan. Hur lättsåld är en Cortezföling nu förresten? Är han en evigt modern hingst eller en som gjort mycket bra men som borde lämna plats åt de yngre?
/U

Vet du hur många gångartsdiplom Feliciano lämnat?

Att min uppfödning efter honom rör sig så bra att han fick det beror nog på att han har Ceylon till morfar.

Lambourghini borde också vara med på listan, har sett flera dubbeltalanger efter honom.

Vet du hur många gångartsdiplom Feliciano lämnat?

Att min uppfödning efter honom rör sig så bra att han fick det beror nog på att han har Ceylon till morfar.

Lambourghini borde också vara med på listan, har sett flera dubbeltalanger efter honom.

jag är bara ganska säkert på att det finns fler dressyrdiplom e.honom, men har inte satt mig ner och räknat eller kollat möderne.
/U

Vet att Bernstein lämnat några som hoppat upp till 1.30 med plac iaf, men det har kanske de flesta hingstar med så många avkommor? Fälttävlan finns det några också, vårt sto har gått 1.20 hopp och CNC* FT. Ganska bra benteknik och super inställning med inte så mkt kapacitet.

Dum fråga, jag gillar Iowa men har aldrig funderat på honom som en multitalang så att jag skulle sätta honom på listan. Hur kom han med?
/U

Listan är bara hingstar som andra nämt, är själv ganska novis ang vilka som lämnar dubbeltalanger.

Fyll gärna på listan med mer hingstar...:laugh:

Men vad har du för sto??? Vad är hennes starka resp svaga sidor. Försök förstärka resp kompensera det. En annan viktig sak är temperamentet, på både sto och hingst. Det hjälper ju inte att ha världens multitalang om huvudet inte är med. Lycka till!

Midt West Ibi-Light hörer inte hemma på den här listan.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 947
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 087
Senast: Ceta
·
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 596
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 566
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka