Lämna ut ID-nummer "hur som helst"

frittan

Trådstartare
Jag vet inte om jag kanske är överbeskyddande eller bara tror illa om folk :D

Men jag har funderat på det här med att lämna ut sin hunds passnummer "hit och dit".
Vissa (alla?) hunddagis vill att man ska ange hundens ID-nummer när de ska skrivas in.
Jag blir då lite tveksam då, för har man en hunds ID-nummer kan man registrera ägarbyte hos Jordbruksverket...

Är det bara jag som tänker såhär? :)

Ja ;)

De flesta som vill ha information om hunden vill ha hundens registreringsnummer. Det är ingen hemlig uppgift, utan går lätt att ta reda på via hunddata. Där står även chipnummer.

Haha. kunde tänka mig att det bara var jag som var lite väl nojig ;)
Jag får väl fylla i min vovvas ID-nummer då fastän det tar emot... :D

Du meddelar ägarbyte där hunden är reggad med ägare., men det är köpekontraktet som är ägarbeviset.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 592
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 095
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 871
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 223

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka