Lämna katten ensam?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare MaFe98
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 842
M

MaFe98

Som jag skrev i ett tidigare inlägg här så kommer jag få min lilla kattunge nu på söndag. Nu undrar jag hur katten tar det att lämnas ensam redan på måndag då man går till jobbet?:confused:
Bör man förvänta sig att han har gått berserk i lägenheten när man kommer hem :eek:, eller klarar dom att lämnas själva sådär fort?
Tacksam för svar.

Sv: Lämna katten ensam?

Kan du inte hämta den på lördag istället, så får den söndagen på sig att bli lite hemmastadd.

Jag är ju så pjoskig att jag rakt inte hade kunnat lämna en liten kisseunge ensam hela första dagen.

Kanske du i alla fall kan få med dig något för kissen att ligga på som luktar "hemma", en handduk eller nåt. Så har den trygghet i doften från uppfödaren.

Jag skull jättegärna vilja hämta katten på lördag, men jag flyttar in i min nya lägenhet på lördag (där jag och katten ska bo =) därför är söndan bättre, så det inte blir så stökigt för katten.
Men jag ska göra som du sa och fixa nåt som luktar "hemma" =)

Om du jobbar heltid tycker jag du ska skaffa en till. Jag tycker det är lite mycket för en liten kattunge att vara ensam 8-9 h varje dag. Det du riskerar är förstås nervälta blomkrukor, trasiga tapeter, nerkissade möbler, och repade gardiner. Men det är sånt man får räkna med som kattägare.
Men som sagt, skaffa gärna en till inom snar framtid. Dom trivs bäst att vara 2, iaf när dom är småttingar och har då mycket nytta av varandra.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 953
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 418
Övr. Katt Hej! Vår ena katt har tyvärr gått bort och tänker nu på den katt vi har kvar och hur vi kan göra det så bra som möjligt för honom och...
Svar
15
· Visningar
2 593
Senast: KNUTEN
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
36 814
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar