Lämna in möbler för lackering?

_Maria_

Trådstartare
Vi har en firma i stan där man kan lämna in möbler för lackering. Är det någon som gjort det förr och hur blev resultatet? Man kan ju måla själv, men får för mig att detta blir hållbarare..

Generellt så gör proffs bättre jobb än en amatör som gör saker sällan.

Vet många som lämnat in både köksluckor och möbler och ingen har varit annat än helnöjd.

Vi lämnade in våra köksstolar för omlackering och omklädning för 5 år sedan, de ser fortfarande nya ut :up:

Beror på, vill jag säga. Vissa grejor blir bättre med penselmålning. Andra skulle jag inte drömma om att göra samma på.

Men t ex köksluckor - solklar lackering. Fick igår ett jättebra pris på omlackering av luckor. 460 kr inkl. moms/lucka. Som hittat!

Jag tycker i stort sätt alltid det är snyggare med en slät yta eller rollad yta än där man ser det är penseldrag. Det är väl en smaksak.

Vill ha det riktigt hållbart. Om jag hittar ett begagnat köksbord så vill jag ha en ny yta. Vill att man ska kunna baka och så på. Någon som målat ett köksbord själv och ändå lyckats få det att hålla?

Jo det är klart det ska synas så lite som möjligt men jag tycker man brukar kunna se på en yta om det är målat med pensel eller på annat sätt. Dessutom tycker jag det är lättare och smidigare med roller :) Men det finns säkert dem som kan måla med pensel så det inte syns!

Penseldragen ska flyta ihop till en jämn yta. Snålar man med penselkvalité eller färgdito kommer det däremot att bli väldigt fult. Och givetvis handlar det om teknik också, annars hade det inte behövts ett målaryrke.

Själv tycker jag roller är fruktansvärt fult, om det inte handlar om vägg med rätt underlag. Vår målare har dragit fönsterbleck och verandans fönsterkarmar med roller, och jag har god lust att reklamera hela tilltaget.

Liknande trådar

Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
812
Senast: MiniLi
·
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 358
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?