Lämna igen foderhäst

Sv: Lämna igen foderhäst

Fråga ägaren om du får hitta en ny fodervärd till hästen, lägg in en annons på hastnet eller nån liknande sida och skriv över fodervärds kontraktet på en ny fodervärd, det borde vara OK för ägaren. Dock är risken att hästen blir en vandringspokal om ägaren ska krångla med den andra fodervärden också :S...

Att lämna hästen vidare innebär ju att ts medverkar till att göra hästen till en vandringspokal. Varför inte ta det ansvar som redan överenskommits, d v s livstidsfoder? Antingen behålla hästen eller ta bort den.

Man bör ja tänka över konsekvenseran av att ha en häst på livstidsfoder redan innan och avtala om vad som ska ske om man anser sig tvungen att avbryta sitt åtagande.

Precis vad jag också tycker. Det är jätteviktigt att inse att en foderhäst i vissa fall kan innebära ett större ansvar än en egen häst. Äger man själv bestämmer man också själv över hästen, har man foderhäst är man i stort i händerna på ägaren och det avtal man slutit med denne.

Ditt förslag tycker jag faktiskt var smart ;)

Gör så, säg till ägarna att hästen är slaktad och fortsätt ha den i lugn och ro,

När den dagen kommer att ni faktiskt måste ta bort den så kan ni ju spela dumma- sa vi? näh det måste ju varit ett missförstånd....

Gör så, säg till ägarna att hästen är slaktad och fortsätt ha den i lugn och ro,

När den dagen kommer att ni faktiskt måste ta bort den så kan ni ju spela dumma- sa vi? näh det måste ju varit ett missförstånd....

Och jag tycker nog faktiskt att det osar en smula bedrägeri... :cool:

Två sidor av myntet finns som sagt alltid.

Till TS; Vi står fortfarande fast vid vår åsikt, hon ska till slakt den dagen ni inte kan/vill ha henne.
Anser att vi känner henne ganska väl eftersom vi är uppfödare till henne, kört in henne på NH sätt och tränat upp henne för trav och lämnade över henne till er 9 Dec 2006.

Just nu är det ni som bråkar, vi har ALDRIG lagt oss i er skötsel av henne utan endast haft åsikt om användande av pessoabett på henne.
Och nej, det är fortfarande inte vi som anmält.

Som sagt, hon ska inte vandra vidare med sitt lynne o hamna hos ngn som kanske inte kan hantera henne.

Slakta eller ha henne kvar o NJUT av henne!

Har ni alltså haft hästen i över 4 år?
Jag fick intrycket att ni nyligen fått hem henne. Vad är det som gör att det blivit ohållbart nu efter så många år?

Annars är det väl inte så mycket ni kan göra om ni skrivit på kontrakt om att ha henne på livstidsfoder alt. att pålle går till slakt.

Tråkigt när det blir så här- för alla parter.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 663
Gnägg Jag har en 3-åring (4 år efter nyår) som jag inser att jag inte har energi för. Ingen komplicerad häst alls, utan snarare tvärtom lite... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 380
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen... 2 3
Svar
43
· Visningar
8 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka