Angående första frågan. Mina har ett älghorn som de får tugga på obevakat. Det kan de inte bryta av bitar från som sedan kan fastna i halsen. Skulle aldrig lämna dem ensamma med exv ett råhudsben eller dyl. Det har hänt tillräckligt många gånger att jag fått sticka in fingrarna och pilla loss en bit som de tuggat i sig. Nuförtiden har jag i princip inga sådana ben alls hemma.Känner mig som en väldigt feg person rörande mina hundar när jag pratar med folk. Har egentligen två funderingar om hur ni gör och vad ni tycker.
Första handlar om att lämna hunden själv med någon sort tuggaktivering. Gör ni det? och isåfall vad för sorts tugg?
Nästa handlar om att lämna hundar av väldigt olika storlekar tillsammans själv hemma. Gör ni det?
Nu har jag stängt in Uno i hallen och Hiiri får vara i stora rummet, är en glasdörr mellan så att de i alla fall kan se varandra. De är ju jätte snälla mot varandra men Hiiri blir ju lite väl hyper ibland och är lite orolig för att en tass ska hamna fel. Många tycker dock jag är skitfjantig...
Ang andra frågan... Det skulle isåfall ske efter att jag sett hur de leker med varandra och kunnat lära in vissa regler, som att den större lärt sig att inte använda t ex tassarna och visat att de kan vara försiktiga.