Lämna hundar i bil!

C

ChristinA

Nä, inte när det är varmt så klart, det var inte det denna tråden handlar om.
Men jag vill kunna lämna mina hundar för kortare stunder i bilen. Exempelvis om jag går in och betalar bensinen på macken, lämnar en film, köper mjölk och när man är och träna på klubben.
Då är det så här att mina hundar är inte trygga i bilen, de skäller gärna. Speciellt den lilla som är sådan till sin natur.
Detta skällande gör att mattes nerver dallrar lite lätt och hon vill inte gärna lämna dem i bilen, ororar sig för att de ska störa etc.
Vad kan jag göra?
Bilen är en 245 med galler och snart grindar.
Hundarna är en GD (1,5år) och en lancashire heeler (5år).
Rutorna är inte tonade än.

Hjälp mig!

Helbur med mellanvägg, lakan och träning. Lägg lakanet över buren så blir det som små kojor. Träna på att ha hundarna i bilen ofta, exempelvis då ni sitter ute och fikar. Stoppa då in hundarna i bilen och låt dem ligga där med dig inom synhåll. Börjar någon låta kan du ha en vattensprut att tysta denne med.

Då de ligger tysta och snälla då du är nära kan du börja utöka avståndet för att till slut försvinna in i ett hus eller liknande. Ha gärna medhjälpare som kan agera med vattensprut om någon börjar låta.

Ja det låter som en bra idé.
Tyvärr kan vi inte ha bilen frame vid stugan, annars hade det ju gett en massa tillfällen att träna nu när man är ute mycket.

Jag har ju ingen bur idag, utan får snart mina grindar.
Det är den lilla som är hetsigast.
Vad tros om att ha henne i en liten bur och Nova i bagaget?
Jag kan ju börja där, för att samtidigt vara lite ekonomisk. Det kostar ju en del att inhandla bur.

Tack för tipsen!

Bara en liten fråga lånar tråden.

Vad gör man om hunden bara tycker d är jätte kul med vattnet som kommer ur flska/spray flaska då? å bara vill leka? :D

Byt ut vattnet mot något annat obehagligt. Det är dock svårt att använda så mycket annat än just vattensprut när det handlar om bil. Nycklar och liknande skramlar ju bara till i gallret, men det kan också vara effektivt.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 183
Senast: Lillefrun
·
L
Hundhälsa Var på Liseberg igår med min käre sambo.. På vägen ut så hörde vi en hund skälla som tusan ur en bil på den bevakade avdelningen! Bilen...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 462
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter