Har ett hobbyföretag i liten skala, där jag säljer hästar för kunds räkning. Har ett upplägg där kunden står för hästens kostnader och jag tar betalt för mitt arbete efter avslutad försäljning, priset kommer vi överens om i förväg och det är olika beroende på om jag kommer ta hem hästen och rida den eller om det går att genomföra försäljningen med mindre arbete från min sida. Om det senare skall vara aktuellt vill jag gärna att det skall vara en häst som jag sett vid ett flertal tillfällen och känner till hur den fungerar, då jag inte vill sälja något som jag inte vet om vad det är.
Det har visat sig vara ganska enkelt att hitta kunder till hästarna men frågan är hur man gör för att marknadsföra sin verksamhet gentemot hästägare? Jag är ingen elitryttare (men har sådana samarbeten om det behövs ännu bättre ridinsats), jag får dock hästarna sålda. Det känns som att det finns många som flaggar upp att de vill ta emot försäljningshästar mest för att de vill få möjligheten att rida utan att det kostar, men jag är ju intresserad av att sälja. Vad skulle ni behöva höra för att vara intresserade och trygga med att lämna er häst på försäljning? I vilket forum letar man efter sådana kontakter? I vilka situationer känner man behovet av tjänsten?
Jättetacksam att få höra hur ni resonerar!
Det har visat sig vara ganska enkelt att hitta kunder till hästarna men frågan är hur man gör för att marknadsföra sin verksamhet gentemot hästägare? Jag är ingen elitryttare (men har sådana samarbeten om det behövs ännu bättre ridinsats), jag får dock hästarna sålda. Det känns som att det finns många som flaggar upp att de vill ta emot försäljningshästar mest för att de vill få möjligheten att rida utan att det kostar, men jag är ju intresserad av att sälja. Vad skulle ni behöva höra för att vara intresserade och trygga med att lämna er häst på försäljning? I vilket forum letar man efter sådana kontakter? I vilka situationer känner man behovet av tjänsten?
Jättetacksam att få höra hur ni resonerar!