Lämna bort hund på nyår?

Sv: Lämna bort hund på nyår?

. Jättejobbigt för skotträdda hundar. Skulle aldrig heller droga dom. Tycker synd om dom som bor i städerna där det smälls, inte bara på nyår, utan dagar innan och efter. Ett jäkla ofog rent ut sagt.

Jag är faktiskt helglad att de smäller lite innan. Valpen hinner höra lite pangande & vänja sig, tror det skulle bli mkt värre om han haft total tystnad & helvete sen brakade löst klockan tolv nyår.. Men det är ju när det gället att vänja in en hund från start!

Sv: Lämna bort hund på nyår?

Det är ju det de flesta gör som skaffar doggy-walker eller dagmatte.

Jag menade inte att lämna bort hunden till främlingar i alla situationer. Skulle jag någon gång i framtiden behöva en dagmatte skulle jag se till att ha riktigt bra kontakt med denna innan jag lämnade bort mina hundar. I det här fallet handlade det om att lämna bort på nyårsafton, och i mitt fall skulle jag inte göra det till en främling en sådan dag.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 172
Senast: Milosari
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 229
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 817
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka