Läkemedel till hund?

Fd Diabetikern

Trådstartare
Ok dum fråga kanske.

Min hund har visat lite tendenser till att ha fått ytterligare en lätt infektion i muskeln i ryggen. (har haft det en gång innan och visar samma tecken nu)

Min mor kom med förslaget att ge hunden ibumetin eller något inflammatoriskt hämmande som vi människor tar.
Jag personligen tror inte det är en så bra ide men nu när det satt sig i hjärnan så måste jag ju fråga om det går?
Är det någon som gjort det?

Är det farligt?

Tacksam för alla svar :bow:

En osäker diabetiker.

Sv: Läkemedel till hund?

Rekomenderas inte! Säkerhetsmarginalen för ibuprofen till hund är för låg. Vill du behandla så tala med vet om lämpligt preparat.
PL

Tack.

Ska ringa till min vetrinär imorgon men man blir ju nyfiken och vill höra sig för. :D

Oj såg nu att jag skrivit infektion när det ska vara inflammation.

Magnecyl har jag hört ska funka på dom flesta djur. Rådgör dock me vetrinär först.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 385
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 394
Senast: mmbot
·
Övr. Hund Hej! Har sedan två år tillbaka tagit en omplacering av en Pudel hane som nu är 5 år gammal. Allt började med att familjen som tidigare...
Svar
7
· Visningar
1 297
Senast: vallhund
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka