Lågt blodtryck..

SandraM

Trådstartare
Undrar om det är flera här som går åt andra hållet och får lågt blodtryck istället för att det stiger?

Under min förra graviditet så blev det oxå längre och jag blev tillslut sjukskriven av det, men då hade jag gått betydligt längre än nu. Jag är i v 21 nu och känner att vissa dagar på jobbet är pest och pina då jag står och går hela dagarna... :/

Hur har ni känt av det och har det blivit några följder av det? Jag har dessutom lägre tryck nu än när jag väntade sonen... Hmm. Men vill verkligen inte sluta jobba redan heller, hade vart skönt att kunna jobba lite till i alla fall!!

Jag fick lägre blodtryck och en del blodtrycksfall. De flesta gångerna på jobbet :( Jag tyckte det var jättejobbigt såklart! För min del berodde det mestadels på lågt blodvärde som följd av dåliga järnvärden (åt givetvis tabletter). Blev något bättre på slutet då bebisen inte behövde lika mycket järn. Men då hade jag redan fått gå hem med graviditetspeng, efter en del tjafs med försäkringskassan.

Var på VC i veckan och läkaren reagerade på att blodtrycket var lågt men eftersom jag inte vet vad jag brukar ha så säger det ju inte så mycket... har iaf mycket yrsel, vet inte om det beror på det. Är i v 20 nu.

Var på VC i veckan och läkaren reagerade på att blodtrycket var lågt men eftersom jag inte vet vad jag brukar ha så säger det ju inte så mycket... har iaf mycket yrsel, vet inte om det beror på det. Är i v 20 nu.

Får man fråga vad du hade i tryck nu?? Jag tog ett nytt blodtryck på jobbet idag och mitt under tryck var nu längre än vad det vart innan... Isch! Jag gillar det inte, då jag vet hur "dålig" jag blev av det förra gången!

Får man fråga vad du hade i tryck nu?? Jag tog ett nytt blodtryck på jobbet idag och mitt under tryck var nu längre än vad det vart innan... Isch! Jag gillar det inte, då jag vet hur "dålig" jag blev av det förra gången!

Önskar att jag visste men har verkligen ingen aning, dålig på att komma ihåg sånt...

Det är ganska vanligt att man får lägre tryck under graviditeten, ffa i mitten. Det brukar stabilisera sig igen. Dessutom kan fostret trycka mot vena cava ( stora venen som för blodet åter till hjärtat) och då får man yrsel. Så tvärtom mot vanliga blodtrycksfall kan det vara bra att röra på sig :).

Jag brukar alltid vara lågtryckare, men trots att jag legat kring 115/65 hittills så har jag ofta blivit yr, men sedan ett par veckor har det försvunnit( är i v 32 nu).

Om det är vanliga blodtrycksfall : drick ordentligt varje dag, krama/trampa med fötterna innan man sakta ställer sig upp, om det behövs testa stödstrumpor.

Det är ganska vanligt att man får lägre tryck under graviditeten, ffa i mitten. Det brukar stabilisera sig igen. Dessutom kan fostret trycka mot vena cava ( stora venen som för blodet åter till hjärtat) och då får man yrsel. Så tvärtom mot vanliga blodtrycksfall kan det vara bra att röra på sig :).

Jag brukar alltid vara lågtryckare, men trots att jag legat kring 115/65 hittills så har jag ofta blivit yr, men sedan ett par veckor har det försvunnit( är i v 32 nu).

Om det är vanliga blodtrycksfall : drick ordentligt varje dag, krama/trampa med fötterna innan man sakta ställer sig upp, om det behövs testa stödstrumpor.

Jo, men jag blev sjukskriven förra gången på grund av det låga trycket, och då låg jag inte ens så lågt som jag nu. Det jobbigaste är ju att jag inte orkar stå eller trampa runt utan jag måste leta sittplatser. Och i vissa situationer blir det mer påtagligt som när man duschar någon eller när man verkligen inte kan svika från dess sida.

Stödstrumpor har jag redan, och dricker vatten gör jag som bara den. Det värsta med det är ju att vi inte har toalett på planet som jag är utan jag får springa i massa trappor och långa korridorer för att nå en toalett. :/

Men jag jobbar på så får vi väl se vart de bär hän denna gången! :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 229
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Brukar ha väldigt fint blodtryck, har legat runt 120/70 nästan hela mitt vuxna liv, ändrades lite under graviditeten, men fortfarande...
Svar
16
· Visningar
1 250
Senast: Scata
·
Småbarn Jag har ju separerat från pappan till mitt barn sedan en tid tillbaka, och det börjar väl sjunka in att den relationen kommer alltid...
Svar
5
· Visningar
1 808
Senast: vallhund
·
Relationer Jag har känt mig väldigt nöjd med mitt liv på sistone och hittat en bra balans med nya vänner i stallet och verkligen knutit an till...
Svar
8
· Visningar
1 232

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar