Lägsta nivå utan licens?

J

Jappalou

Hej!
Till vilken nivå får man tävla med endast Grönt Kort? Är det upp till lokal? Och när man vill tävla regionalt och högre så ska man ha ryttar-&hästlicens?

Sv: Lägsta nivå utan licens?

Lokal kräver ryttarlicens, regional häst- och ryttarlicens.

Endast grönt kort är alltså klubbtävlingar :)

Sv: Lägsta nivå utan licens?

Lokal - lokal licens på ryttaren, ingen på hästen
Regional - regional licens på ryttaren, hästlicens på hästen (betalas en gång och följer med hästen resten av livet)

Ryttarnas licenser förnyas varje år och ligger i TDB - tävlingsdatabasen. Inga kort from 2011 alltså :)

Grönt kort brukar oftast räcka på klubbtävlingar och träningstävlingar (typ Pay & Jump/Ride/Cross), ibland krävs inte ens det. För fälttävlan är det liiite snårigare i lägsta klassen men det börjar nog ordna till sig.

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 012
Senast: Bison
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: Roheryn
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: MiniLi
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 268
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka