Lägsta nivå utan licens?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Jappalou
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 063
J

Jappalou

Hej!
Till vilken nivå får man tävla med endast Grönt Kort? Är det upp till lokal? Och när man vill tävla regionalt och högre så ska man ha ryttar-&hästlicens?

Sv: Lägsta nivå utan licens?

Lokal kräver ryttarlicens, regional häst- och ryttarlicens.

Endast grönt kort är alltså klubbtävlingar :)

Sv: Lägsta nivå utan licens?

Lokal - lokal licens på ryttaren, ingen på hästen
Regional - regional licens på ryttaren, hästlicens på hästen (betalas en gång och följer med hästen resten av livet)

Ryttarnas licenser förnyas varje år och ligger i TDB - tävlingsdatabasen. Inga kort from 2011 alltså :)

Grönt kort brukar oftast räcka på klubbtävlingar och träningstävlingar (typ Pay & Jump/Ride/Cross), ibland krävs inte ens det. För fälttävlan är det liiite snårigare i lägsta klassen men det börjar nog ordna till sig.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
527
Senast: Ramona
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt... 2
Svar
39
· Visningar
1 361
Senast: Bison
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 412
Senast: Mirtai
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
435
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • FÅRtråden
  • Valp 2025