Lagom i hull?

eldione

Trådstartare
Jag kan inte bestämma mig vad jag tycker, ena dagen tycker jag hon är för smal och nästa så är hon i normalhull... Kan ni säga vad ni tycker?
Hon känns bra över revbenen men det är just att hon är så indragen vid midjan (syns på sista bilden) som får mig att fundera.

extimg.asp

extimg.asp
'

extimg.asp

Kan tillägga att hon är drygt 1½ år, väger 25 kilo och är 58 cm hög.

Sv: Lagom i hull?

Jag skulle vilja ha lite hull till på henne! Hon är absolut inte jättemager,så du får inte ta illa upp,men liiite liiite till!

Jag kommer nu vela som du :angel:
För egentligen tycker jag som movi, skulle vilja ha lite lite mer. men samtidigt så är hon bara 1,5 år, och hon kommer grovna till sig och är nu i en sån ålder så man känner att hon kanske är för smal men kanske skulle se tjock ut om hon gick upp i vikt.
Så nja, hon är nog bra, men skulle vilja ha mer, men tror det mer är massa jag saknar.

Grana till ingen hjälp :angel: ;)

Ser ut som lagom hull på en ännu inte helt fullvuxen hund! Hon skulle väl inte kollapsa av ett kilo till, men mager är hon inte.

Tack för era svar! Och movi, jag tar inte alls illa upp eftersom det är lite som jag själv känner :)

Jag har försökt få henne att gå upp i vikt, känns som om ett par kilo till hade varit bra. Dock vill jag ju inte bara att hon ska få mer fett på kroppen utan det får gärna bli i form av muskler också så det måste vara en hälsosam uppgång. Tror att det hänger lite på åldern också för mina försök till att få upp henne i vikt har inte gett något resultat, hon springer ju av sig allt med en gång :p

Jag tycker hon är ett gränsfall, lite, lite till som någon sade. Hon är absolut inte mager, men 1kg hade inte skadat!

(Som jämförelse så väger min flat 60-61cm, 28kgHon är bra i hull men hon har dåligt med muskler. (I prima kondition vägde hon 32kg.))

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 004
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 173
Senast: Rie
·
Hundavel & Ras Jag funderar skarpt på att skaffa mig en till hund kanske om ett år. Jag har några raser i åtanke, men tycker det är super svårt...
Svar
14
· Visningar
1 524
Senast: Tonto
·
Hästvård Hej alla fina Bukefaloser! Tänkte höra med er om ni har någon idé kring vad som skulle kunna vara på tok med min häst. Innan jag...
Svar
3
· Visningar
1 147
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka