Lägga till vit fält under bild?

S

Spider84

Försöker komma överens med adobe photoshop 7.0 (engelsk version), men den är så jäkla svår när man inte redan kan det man ska göra.

Jag vill ta en bild och göra ett vitt fält under den som jag sedan vill skriva på. Skrivandet vet jag hur man göra, men hur får man till ett vitt fält? Både för .gif och .jpg bilder.

Någon som känner för att göra en rätt så "precis" beskrivning åt mig?
 
Orkar inte öppna Photoshop (men kan göra det om du inte alls förstår) så det kanske inte blir en bra beskrivning.

Vet du hur man ändrar bildens storlek? Du ska in på samma meny, men välja alternativet under det (tror jag). Där kan man ändra bildens storlek, tex utöka el minska. Så man gör bildytan större eller mindre. Sen ändrar du bara värdet i rutorna och väljer hur bilden ska bli större/mindre (från mitten el från sidorna).
 
Det funkade jätte bra, tack! :bow:

Men nu strular texten för mig. Tycker att jag hållt på så mycket med text i det programmet att jag borde kunna det vid det här laget. :crazy:

Jag kan skriva in den, men när jag trycker på "bocken" så försvinner textrutan som den ska, men texten börjar skimra.
Tar jag upp t.ex. buke och lägger bredvid (så jag är inne på någon annan sida så slutar den att skimra och är som den ska...
Har för mig att det inte går bra att spara när texten är sån...

Något måste jag ju göra fel medn vad?
 
Näha nu funkade det. Tryckte en gång med musen på bilden och den slutade. :confused:
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 916
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 094
Senast: verser
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 962
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp