Lägga in musik på Ipod

SpanskaLoppan

Trådstartare
Jag ska försöka hjälpa en vän att lägga in musik på hans iPod(vännen är ännu mer tekniskt dum i huvudet än mig, att det ens är möjligt;))

Men det går icke! När jag ansluter iPoden via USB-kabel kan jag öppna Apple iPod -> Internal Storage -> DCIM sen är det tomt. Enligt datorn finns det ingen musik(joho det är musik på iPoden)och jag kan inte lägga in nåt nytt.
Vad tusan gör jag?:eek:
Snälla någon som har en idé?

Sv: Lägga in musik på Ipod

En iPod synkroniserar man via iTunes. Ladda ner iTunes, lägg in musiken i iTunes, synkronisera iPoden med iTunes. Klart.

Sv: Lägga in musik på Ipod

Enligt datorn finns det ingen musik(joho det är musik på iPoden)och jag kan inte lägga in nåt nytt.
För att bara utveckla MacVetarens svar litet;
den del av iPodens hårddisk som du ser och använder för att spela musik är en annan del än den du ser från datorn när du utforskar ipoden så som du beskrev att du gjorde. Det utrymme du såg som var tomt kan användas för lagring som på vilken bärbar hårddisk eller USB-minne som helst, men musik och bilder som du manuellt lägger in där kan inte spelas/visas direkt i iPoden.

Musik, bilder och filmer som du vill spela upp i iPoden behöver du först importera i programmet iTunes på en dator, det är ett katalogprogram som dessutom kommunicerar med iPoden när den är ansluten till datorn. Genom att synkronisera iTunes-programmet med iPoden kommer materialet att kopieras till den "användbara" delen av iPodens hårddisk, och bli tillgängligt för uppspelning där.
Det är inte helt självklart första gången och det finns en del inställningar som man behöver ha litet koll på i början, men det är inte oöverstigligt bökigt. :)

Liknande trådar

C
IT & mobiler Nu är jag så in i H*vete förbannad på tekniska prylar så ja vet inte vart jag ska ta VÄGEN! Fick en ipod i julklapp o nu har jag i...
2
Svar
29
· Visningar
1 944
Senast: Zaga
·
IT & mobiler Snart ryker telefonjäveln i väggen :mad: Jag är tekniskt lagd men det här övergår mitt förstånd. Jag har installerat programmet som...
2
Svar
27
· Visningar
2 434
Senast: Enya
·
IT & mobiler Hur ska jag lägga in mina bilder från mobilen till datan? :confused: Det står att det ska gå utan en "kabel" genom IR, men hur? :eek:
Svar
6
· Visningar
1 605
Senast: Baka_kun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V