Sv: Lägg in Snygga länkar till Videos!
Tycker inte det ser så konstigt ut onödigt liten volt kanske!
Tycker inte det ser så konstigt ut onödigt liten volt kanske!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min analys av videon:
Han försöker flytta hästens rumpa, men backar och / eller drar bak höger axel så hästen bjuds in till en volt runt honom istället, tills hästen råkar gissa "rätt". Men då glider bukgjorden bak för det finns ingen rem mellan den och främre gjorden, så hästen börjar bocka.
Lugnar sig igen, är uppmärksam på mannen och flyttar rumpan. Mannen backar, hästen följer med. Mannen samlar upp repet.
Sen följer en cirkus där mannen vill flytta rumpan igen, men har noll koll på sitt kroppsspråk och ömsom backar undan för hästen, ömsom försöker driva (men hamnar återigen med axeln bakåt och får således ett dubbelt budskap i kroppen då han drar sig bakåt samtidigt som han jagar på hästen med handen).
När hästen efter ett par varv faktiskt flyttar rumpan och stannar upp, så hamnar karln åter i fel läge och fortsätter driva på med bakahållen axel, varpå hästen börjar springa igen.
Vid 01.10 eller nåt så stannar hästen och får då ett rapp, fortfarande med bakahållet kroppsspråk, så nu verkar mannen plötsligt ha bytt "uppgift" åt hästen, och vill att den ska springa på samma signaler som den just inte skulle springa ifrån?
Hästen springer...
Min slutsats: Hästen försöker vara uppmärksam på en människa som har noll koll men har bestämt sig för att "hästfan ska lyda!".
bara jag som inte får upp filmen från westfallhorsemanship?