lägg in bilder på era

Sv: lägg in bilder på era

Tack, men du till hösten har jag samma läge som du. Då skall jag sitta in unghästen.

Sen blir det safetyhandle och hålla tungan rätt i mun ett par år framöver. Pust, jag funderar redan nu på hur jag skall hålla masken så hon inte fattar att jag är skiträdd!

mvh Eva

Spännande!!! Vi har ju kommit en bit på väg nu men världen är fortfarande väldigt spännande för henne;)...hon har energi för flera:eek:

Här är en bild vid sadelvänjningen i vintras
BildertillMamma017.jpg
[/IMG]

Hon är snygg och har bra format.

Hoppas hon blir lika bra som hon lovar.

Din alltså!

mvh Eva

Under inridningen nu i vår rider jag för Staffan L 1 gång i månaden, avslutas med en tvådagars i maj sen blir det vila för henne. Han anser att problemet med dessa Cobbar är att de har för mycket hjärnverksamhet:o ...annars tror han att hon kommer att bli bra om jag sköter mig:D

*kl* Tänkte slänga upp lite "igångsättningsbilder" på en del av pållarna hemma :D

Nyinridne fjordingkorsningen med lektionsryttaren ^^
CNV00014.jpg

Och lite distansfoton på min "tant".. Hon och jag är ungefär lika fotogeniska >.< Bläurg.

CNV00017.jpg

CNV00022.jpg

CNV00018.jpg

Senast ändrad:

det ser ut som en trevlig häst med glädje och nyfikenhet i blicken -kul att se! :)

ja det är läckert med skimmeltravare! Absolut! Diggar även de med ljus man mot mellanbrun färg :love:

Kul att se! :) Lite suddigt o mörkt på din tant bara :p Vad grov fjordingen såg ut, han såg fin ut :love:

Kul att se! :) Lite suddigt o mörkt på din tant bara :p Vad grov fjordingen såg ut, han såg fin ut :love:

Mjo, bilderna på tanten tog i skymmningen med vanlig kamera.. >.< Jag var inte ens medveten om att hon fotade eller ens var där :D Satt och lyssnade på musik och var i min och tantens alldeles egna värld.. Tanten märkte inte henne heller :rofl:

Fjordingen är korsning haflinger/russ/fjording och är en ordentligt bastant herre.. lite vintermullig för stunden men vi jobbar på det.. Gudars, jag har aldrig varit med om en så lätt född häst någonsin! Det räcker ju med att säga "mat" så går han upp tio kilo..

ROFL :rofl: Jag vet PRECIS!!! hur det är *DJUP SUCK* Jag har ett två matälskande individer, en paint och en QHkorsn hemma och de är extremt lättfödda! Korsningen får ca 4-5 kg hösilage och resten halm om dygnet och INGET kraftfoder! Painten får lite mer. Snacka om att känna sig som bödeln i stallet :crazy: Känns precis som jag fodrar ihjäl dom -genom uteblivet foder :D Trots detta har korsningen nu börjat gå upp lite??? Var finns maten?!?! anyone, plz tell me!!!!

Jag tror absolut korsningen trivdes bättre när jag hade lösdrift och "tyvärr" inte hade möjlighet att kontrollera hennes intag, men då skämdes istället jag när täcket åkte av och alla frågade om hästen var högdräktig :crazy:

Så nu får jag komplimanger för det perfekt hullet och folk förvånas över vilken fin LITEN häst som faktiskt fanns inunder alla extrakilon, istället känner jag mig oerhört GRYM vid varje fodringstillfälle...

Jag tänker ärligt erkänna att Frille går på shettisdiet.. >.< Han och lillprinsen hemma delar box se (dubbelbox.. den är runt.. 20-25 kvadrat gamla fölningsboxen) och det funkar finfint.. eller tja, Shettisen är i kalas fint hull i alla fall :angel: jag vet inte hur tusan det går ihop.... Dom e som ler och långhalm dom där två.. :bump:

Suck, så grönt o fint där verkar vara...en riktig vår!!!
Så nån snö har ni klart inte fått, så här April till ära?
Hon är som vanligt oberäknerlig:mad:

:cry: Fy va orättvist....
Jag skulle på träning igår och marken var täckt m 2cm snö....=sommardäck på bilen:(
Som tur var, var vägen fin och när jag närmare mig Hallandsgränsen var där snöfritt och varm sol....

Som dock efter nån tim förändrades till mulet och kylig blåst....
Nåja, man kan inte ha allt här i världen...:D

RIMG0032.JPG

Jag vet att jag sitter uselt fortfarande och att jag behöver få fram händerna. Det är skitsvårt att träna bort den ovanan utan hjälp från en tränare.

Liknande trådar

Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 766
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 613
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
806
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp