lägg in bilder på era

Sv: lägg in bilder på era

Ja har letat efter ngn bra med hål över ryggraden,
nu blir hon helt plask våt så den "nya" fina padden jag har köpt får
vara en vinterpad.

*kl*
Här är några bilder från på mina hästar från igår. Den första är foderhästen (som förmodligen snart ska säljas :cry: ), den andra är min gamla travare :)

8740716.jpg
[/url][/IMG]

8740720.jpg
[/url][/IMG]

8740726.jpg
[/url][/IMG]

Min(a) goding!

Det var trevlig bildvisning en stund:D... Sitter på jobbet och behövde lite annat för ögonen, passade utmärkt med ditt:bow: . Raiza är jättefin och jag blir lite avundsjuk för att du har kört in henne. Jag har hållit på för lite med körning så jag ger mig inte in på det...får väl lämna in Lilly för inkörning vid tillfälle.;)

Va?! Den har inte jag sett! Jag trodde ägaren skulle höra av sig när hon hade satt ut annonsen... :crazy: Vart såg du annonsen?

Hm... jag rider allt möjligt. Men har gjort några tävlingsstarter i western. Idag bestämde jag mig för att vi ska tävla 14 april. :D
Har ingen ridbild nu, saknar westernsadel fr tillfället. :( Letar som tusan efter en ny. så blir en nakenbild på min travare istället. :love:
2798724.jpg

oj, vad ovanlig färg på en travare?!?!?!

är det en orlov travare?

(de brukar vara skimmlar)

Tack så jätte mkt:bow: Tack även du Sellan
Ja, hon är lätt o älska....:love:
Jag tror aldrig att jag kunde köpt en bättre unghäst som nybörjare...
Hon har verkligen lärt mig en hel del, vad gäller hantering....av stark sto, unghästar etc...
Hon har tagit allt med fullständig lugn, så det var inga problem med körningen heller och då har jag inte kört häst mkt:eek:
Dessutom har jag en stallvärd som har gjort det och gav mig skräcksenarier över hur det kan gå...
Men varför måla:devil: på väggarna,och började lite smått i paddocken m skanklar....den vägen är det...
Hon älskar det formligen och är så duktig att jag funderar på o ta kontakt m någon som kan vidareutbilda oss...det vore kul:banana:

är det en orlov travare?

(de brukar vara skimmlar)

nej jag vet inte om det är det, jag undrar det med FLUMMFLICKA VAR ÄR DU???

Varför är inte orlovtravare så vanliga? Det är mest den svenska vbl och den amerikanska och alla är bruna, var får man tag i orlovtravare de verkar mer sällsynta? den ser dessutom grövre ut och verkar tom ha lite hovskägg.
Jag visar här en bild på en orlovtravare som går dressyr EM!!! Jag hejar ändå på travarna men tycker själv inte de är nga vidare ridhästar i grunden, men med MYCKET jobb och vilja så kan vissa bli riktigt bra trots att de inte är avlade för ändamålet. Tyvärr säger fördomarna överlag att alla travare är kassa, men jag hade hoppats att folk tänkte lite längre. Om man är beredd att jobba mycket med dom kan de bli riktigt fina och det tycker jag behöver erkännas i större utsträckning, det är t.ex. många HBL som blivit slagna av denna travare på bild, den saken är ju säker! Ryttaren borde logiskt sett vara 100 ggr duktigare än HBL-ryttarna som klarar av att klå dom på tävlingsbanan på en häst med sämre förutsättningar :bump: :banana:

(tycker dock INTE hästen har någon bärighet i detta foto, men det är många som inte har det trots hbl så det beror knappast på att det är en orlovtravare tycker jag)
orlovtravare.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Orlovtravarna kommer från ryssland (?) och jag tror inte att de är lika snabba som "vanliga" travare, de är grövre än våra svenska. dock blir de bra hästar om man korsar dem med vanliga travare. och "våra" travare har starkare brun-gener som "slår ut" skimmelgenen, då de flesta orlovtravare är just bruna.

så har jag uppfattat det iaf...

Orlovtravarna var populära för ganska länge sedan p.g.a. deras uthållighet. Sedan blev de amerikanska travarna snabbare, och orlovtravarna fick svårt att konkurrera med dem. Så därför tappade de sin popularitet och är därmed inte så vanliga. I Sverige finns det nog inte många rena orlovtravare, utan de är oftast ättlingar till orlovtravare, som kan ha nedärvt sin skimmelfärg.
För övrigt så är de "svenska" varmbloden just amerikanska, eller fransk/amerikanska, och eftersom anlaget för den bruna färgen är dominant så är de flesta bruna.
Men visst skulle det vara häftigt med fler skimmeltravare!:)

*kl*

Apollo_13 tog härom dagen en bild som jag tycker var härlig. Kanske för att jag minns att jag var lycklig, solen sken, vi skulle på ritt med fika och grejjer, min häst skrittade så snällt på vägen och jag passade på att sola ansiktet.
8699985.jpg

Syns det att jag litar på min häst?
mvh Eva

Senast ändrad:

Ser väldigt härligt ut!!! Det är nåt speciellt när solen börjar ta:D Och visst ser jag att du kan lita på hästen...tids nog kommer lilla fröken att bli så med;)

Liknande trådar

Samhälle Jag vill diskutera en sak som stör mig väldigt mycket och det är personer som ska lägga upp bilder på sina barn, men som ska maskera...
2
Svar
20
· Visningar
1 766
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 615
Senast: Nepenthe
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 039
Senast: fio
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
806
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv