Lag- SM uttagningar

Venus_in_Furs

Trådstartare
Har en liten fundering angående lag-sm uttagningarna som nån här kanske kan svara på? Jag undrar om det är någon regionansvarig eller nåt liknande som ser till att det blir en uttagningstävling inom regionen? Tydligen var det ju så förra året att det inte blev någon uttagning inom vissa regioner och de kunde därav inte skicka några lag, vilket ju inte är så kul. Så, vem bestämmer vilka som ordnar regionens uttagning och ser till att det blir någon?

Sv: Lag- SM uttagningar

Förra året hade varje klubb en uttagning.
Eller flera klubbar tillsammans men målet var att få ihop ett lag från en klubb.
Gick inte det så kunde klubbarna gå ihop och bilda ett lag.
:)

Hej Lag Sm uttagningar sker i varje region och det er regionsansvarig som ha hand om dem.Ha din region ingen ansvarig ta kontakt med ungdomsutskottet.MVH Tanja

Aha det kanske var så det var.

Kommer det i år fortfarande vara så att varje klubb försöker få ihop ett lag?

:)

Är det de 5 bästa från varje klubb som får bilda ett lag (+ reserver) från uttagningstävlingen eller kan klubben själv bestämma vilka som får vara med i laget?

Ett tips är att gå in på SIF:s hemsida och klicka sig vidare till ungdomssidan och där läsa dom nya reglerna eller leta upp dom gamla+nya reglerna som finns bland alla svenska tillägg m.m. (även dom på hemsidan)

där står allt som man behöver veta

(svar till Real_Life; det är dom 5bästa (+2 reserver) från uttagningstävlingen som bildar laget)

nej det måste vara en uttagningstävling inom regionen där de fem bästa i varje klubb får vara med i den klubbens lag.

Blev bara lite nervös då jag såg att vi inte hade nån regionsansvarig i öst. Förra året var det den ungdomsansvarige i min klubb (som jag tog över efter), som anordnade östs uttagningstävling. För om vi inte får nån uttagning kan ju inte våra klubbar åka:(

Får kolla upp med Ungdomsutskottet då!

Okej, tack, då vet jag :)
Jag har redan börjat fundera på grenar... :D Det är ju så mycket roliga som man aldrig kan rida annars :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 183
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: Soapbubble
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 980
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 594
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka