Lag-sm - Örebro

Sv: Lag-sm - Örebro

vi har haft dressyren inne alla år, men förra året ville TD:n att vi skulle ha det ute på gräs, så det blev så i år. Tyvärr funkade det inte.

Men din lilla gula är ju såååå fin i terrängen!:love::love: Vad synd på det där hindret, du red ju jättebra o bytte t om väg sista gången mot, superrutinerat gjort av dig! Inte många ryttare som tänker på att rida runt hindret på det vis som du gjorde.:bow:

Så synd att ponnyn inte kunde bjuda till o skutta över, det hade du förtjänat tycker jag!

Jo, har är lite tråkig där, supertaggad hela vägen :love:, men han väl börjat stanna är han tyvärr lite "av" det... Men jag tror att han kanske hade hoppat sista gången om han inte halkat innan.

Det fanns dock de som var ännu smartare och red igenom vattnet en annan väg också - antingen efter första stoppet eller direkt innan de gjorde anridning på hindret. Tyvärr hade jag ingen superrutinerad lagledare med mig som kunde tipsa om det, och hann inte heller titta på de innan mig :(

Åja, det fanns allt en chans iaf!!
Ni va inte omöjliga att nå trots fantastiska hoppresultat.
Men vi ses väl nästa år får vi se om ni får revansch!! :)
Vi kommer var supertaggade iaf, detta va skoj!!!

Åja, det fanns allt en chans iaf!!
Ni va inte omöjliga att nå trots fantastiska hoppresultat.
Men vi ses väl nästa år får vi se om ni får revansch!! :)
Vi kommer var supertaggade iaf, detta va skoj!!!

Jag rider inte för Waxholm, inte fälttävlan öht, men min kompis gör det. :)

Grattis till guldet iaf! :laugh:

halvt kl

Någon som kommer ihåg hemsidan till de två systrarna (?) som hade satt upp en lapp om att de fotograferade? Jag tänkte att "nej, den behöver jag inte skriva upp, det var så lätt att komma ihåg"... eller hur :angel:

Fick alla placerade lag rosetter? Ponnytjejerna från oss kom 6:a och fick en plakett från ÖFK och ett badlakan?! De tycker ju rosetter är roligast och de blev de utan...

*kl*

Tycker att det har varit dåligt med rapportering från tävlingen :mad:
Var ju flera bukeryttare där? Estivus, Prince Fair, Murray...
Jag vill ju veta ALLT ;) Gärna filmer :D

Prince fair kanske inte vill säga så mycket men murrays häst va ju så fin i terrängen, vore kul med rapport om vad hon tyckte om häckarna på diagonal??

Jag har inget emot att berätta, finns inte så mycket att säga.

För vår del tog SMet slut på ett snöpligt sätt - vid veterinärbesiktningen var min Kamel plötsligt halt :(
Precis som jag trodde då hade han slagit sig, är vet.kollad, vilad och rids nu igen.
Jävligt dålig tajming (hästen har bara varit halt en gång tidigare de senaste 7 åren...) :mad:

*kl*

Tycker att det har varit dåligt med rapportering från tävlingen :mad:
Var ju flera bukeryttare där? Estivus, Prince Fair, Murray...
Jag vill ju veta ALLT ;) Gärna filmer :D

Jag var tyvärr tvungen att stryka mig. :( Pålle var halt, dock väldigt lite. Har varit på klinik, en halv grads hälta på volt. Han skrittades i fyra veckor men är nu igång igen. Synd att vi missade alla hösttävlingar men skönt att det inte var något allvarligt.

Prince fair kanske inte vill säga så mycket men murrays häst va ju så fin i terrängen, vore kul med rapport om vad hon tyckte om häckarna på diagonal??

Jag har en åsikt om häckarna på diagonal :p

För mej obegripligt att man bygger den typen av hinder med så kort avstånd. Det avståndet innebär ju banhoppningstempo och häckar bygger man ju för högt tempo. :grin:

Såg inte många bra språng även om de flesta klarade det. :p

Fast du kanske menade häckarna uppe vid huset. Där underlaget inte var jätteroligt efter landning på häck nr 2? Annars var de fina :) Lite kul med flaggorna med streck när det inte fanns alternativ.

Senast ändrad:

Vad trist med era hästar :(
Skönt att det inte var någon värre åkomma, det kommer en säsong 2011 också har jag hört :banana:

Allt?
Överlag väldigt bra arrangemang. Jag har nog faktiskt inga klagomål alls. Jag vet att det påpekades några småsaker men inte som påverkade min tävling. Härligt väder, fin bana i herrgårdsmiljön & bra hoppbana.

Min tävling då. Lite snörpligt för vårat lag som låg bra till. Min häst gjorde nog inte ett enda minsta fel under hela helgen. Gjorde dressyren som om vi var på framridningen och han som inte kan rygga egentligen.. Hoppa fint hela vägen tills jag blev så ivrig att det skulle vara över att han tog med en bom på sista hindret med bak.

Debut i * för honom ju och en lång bana. Absolut bra standard på den, väldigt fin och inbjudande men som alltid lite småsaker men jag tycker faktiskt de visade bra anda och rättade till vissa saker. Häckarna på fältet tycker jag egentligen varken bu eller bä om. Jag får skylla mig själv att min häst studsade där inne eftersom han låg på som ett ångvält i handen och jag fick aldrig tag på honom tillräckligt. Dessutom är han så storgalopperad att det är jobbigt med avstånd på 7 m.

I övrigt gick han raka vägen över allt. Tar i som sjutton ibland bara när han blir lite ställd över komplexet han möter. Lena kallade mig nickedocka :o men det är inte så lätt när han skjuter iväg sådär.

Eftersom detta blev oplanerat sista tävlingen för säsongen kan han inte ha avslutat bättre :love:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den svenska fälttävlanssäsongen börjar och slutar hos Gärds Ryttarförening. Kommande helg är det Kristianstad International Eventing med...
Svar
0
· Visningar
294
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Deltagare från hela landet kommer i helgen till skånska Annelöv när Tågarpsortens Ryttarförening arrangerar lag-SM i fälttävlan 2022...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: Gunnar
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka