Lag-sm - Örebro

Sv: Lag-sm - Örebro

jösses det var det grövsta :devil:
prel lista anger starttid efter lunch lördag, nya def listan tidig fredag - men hallå vad säger man till sin arbetsgivare :eek:
Gillar inte SÅ stora ommöbleringar att det tom blir en ny dag :devil:

hmm, jag får nog ta tillbaka lite av mitt föregående inlägg :angel: har ju med startordningen i laget o göra....:angel:

hu, vad knepigt o se hur det ligger till mellan lagen då det inte finns någon resultatlista ....
vem rider med i vilken allians? eftersom bara klubbnamnen står på den ind listan.... men det är säkert jättespännande inför terrängen :eek:

Om jag har räknat rätt...så ligger Waxholm först, vi tvåa och Väsby 3:a men det är tätt som hejsan!!:bump::bump:

och vi lyckades med att tappa en ryttare i dressyren (50 straff).. hon gick omkull och det rejält i galoppen :( Underlaget blev bara sämre och sämre.

Ajdå... min ponny slirade några gånger, men det kostade inte mer än några poäng- och placeringar iof. Dock så hade jag inga broddar heller...

Får se hur många vi har kvar i terrängen imorgon - hovslagaren har borrat för stora hål :crazy:

Dressyren gick på ängen vid hoppbanan, framridning på grusbanan o gräset. Hörde att flera ridit utan brodd (!?) på gräset, det måste väl ändå ha varit ett högt spel :crazy:
Ridhuset var helt fullt av bord inför kvällens stooora ryttarfest (lär ha varit över 400 där :) ) men det kanske hade varit en bra framridningsplats att snirkla mellan borden o fått hästarna riktigt mjuka i sidorna :idea:

För oss som följer tävlingen hemma på sk oneline resultat är det bara irriterande att det inte kommer några resultat ordentligt.
Inte ens hur lagen ligger till efter dressyr och hoppning. schaaaaa...det är väl ändå LAG SM. Undrar just hur det kommer funka med resultaten i terrängen om det inte funkar i det andra.....Trist:(

Nu har alla ridit!!!
Men vem vann???
synd att ta bort spänningen i en sådan stor tävling :cry: arrangörerna verkar ju så himla ambitiösa :)

Lagledaren tackar å bockar å allas vägnar!!!:D:D

Vilket gäng jag hade med mig, red som bäst när pressen ökade.

Fanns mycket övrigt att önska av arrangören, men medaljerna döljer det!!

*Trött men lycklig*

Dressyren gick på ängen vid hoppbanan, framridning på grusbanan o gräset. Hörde att flera ridit utan brodd (!?) på gräset, det måste väl ändå ha varit ett högt spel :crazy:

Rykten fick friskt om att många red utan brodd men så var det inte enl domaren i 1*. Bland ponnyerna, möjligen men inte bland häst.

Ryttaren som red omkull hade brodd värdigt en värmlänning, långt större broddar än vi skåningar. :o Dock inte de där 4 cm broddarna :eek:
Vi som har JJ som mentor rider ju inte med så stor brodd:p
Hade inte hjälpt med större brodd då hela grässfären försvann.

Vår ena häst var frukstansvärt spänd och gick bara bra i förvända, då hade hon rätt balans tyckte hon. :idea:

Jag red utan brodd, men har som sagt C-ponny. Risken är väl större ju större hästen är?

Valde att rida utan eftersom
- ponnyn är väldigt tät och stryker/trampar sig lätt
- hovslagaren hade gjort för stora hål, så broddarna åker ur. Varje tappad brodd = mer slitage på hålet = sitter ännu sämre nästa gång.

Rykten fick friskt om att många red utan brodd men så var det inte enl domaren i 1*. Bland ponnyerna, möjligen men inte bland häst. QUOTE]

Så är det nog, hästarna såg hur det gick för ponnyerna o broddade på. Hur var gräset på dressyrbanan vartefter det reds? Lite ovanligt ändå med omkullridning på dressyrbana, himla trist :(

Så är det nog, hästarna såg hur det gick för ponnyerna o broddade på. Hur var gräset på dressyrbanan vartefter det reds? Lite ovanligt ändå med omkullridning på dressyrbana, himla trist :(

Det blev bara sämre och sämre. På slutet lossnade gräsytan och det var flera stycken som halkade rejält, även de med megabroddar. Dock bara en som gick omkull sådär pladask. Helt otroligt, domaren var inte nådig mot underlagt. :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den svenska fälttävlanssäsongen börjar och slutar hos Gärds Ryttarförening. Kommande helg är det Kristianstad International Eventing med...
Svar
0
· Visningar
294
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Deltagare från hela landet kommer i helgen till skånska Annelöv när Tågarpsortens Ryttarförening arrangerar lag-SM i fälttävlan 2022...
Svar
0
· Visningar
338
Senast: Gunnar
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 025
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka