Lag SM 2007!!

B

Binsan

Tänkte en tråd för årets lag-SM kanske kunde börja inledas...;)

Har ni redan färdiga lag där ute, om inte, vad är erat problem/beskymmer???:crazy:

Måste man kunna styrka sina kval på plats?? Har en pålle som är kvalad tillsammans med mig under de 2 senaste åren men har inga intyg från några överdomare..

Kan man skriva ut resultatlistan och använda den som "kval"?? Problemet är dock att alla klubbar inte sparar alla resultat från fjol året och förbundets databas redovisar bara placerade i klassen...:crazy::confused:

hur hårda är de med att kolla kvalen?? har hittills aldrig blivit tillfrågad om jag är behörig att starta i högre klasser med andra hästar....;)

Sv: Lag SM 2007!!

Men du vet ju på vilken tävlingsplats du gjorde dina kval så det är ju bara att nämna det. Så är det ju i dressyren till nationellt där skriver man ju bara in tävlingsplats, datum och procent sen får dom ju kolla upp det om dom finner det nödvändigt-

hur hårda är de med att kolla kvalen?? har hittills aldrig blivit tillfrågad om jag är behörig att starta i högre klasser med andra hästar....;)

Förmodligen bara vid stickkontroll eller om någon undrat... Det är en del som har koll och andra som kollar. Ganska bra att spara alltså.
Du är skyldig att visa kvalresultat. Föreningarna är inte skyldiga att spara dem åt dej MEN distriktet/förbundet har resultatlistorna!
ÖD har rätt att ställa krav på tävlingsplatsen att du ska skriva ner resultatet genom att skriva straffen från d-h-t samt slutresultat. (Inte så himla lätt...)

Kan tänka mej att lagSM är ett sådant tillfälle där det tjafsas mycket. :o

Förresten: Vinslöv har ett lag på G :idea:

Vår klubb har färdigkvalade lag både på storhäst och ponny! :bump: Och i år satsar vi ännu högre på ponnysidan!!! :banana:
Enda problemet är att min lille polle inte är OK så jag tycker lite synd om storhästryttarna...:(

Det är ingen Stockholms klubb som saknar en ponny ryttare. Så man kan slå ihop klubbarna? jag är ensam i min klubb (södertälje) som rider Ft och har inget lag

vi har lag på både ponny och storhäst! (Stora Wäsby FRK)

Vet du om ryttarna är bestämde på hästsidan och isådana fall vilka det blir? Ta det på PM kanske..

Visste fö inte att du också rider för SWFRK.

jag vet faktiskt inte.. vet inte ens när det går.
jag rider bara hoppning men lite koll försöker jag ha :p

men jag antar att det kommer bli ett ungdoms lag precis som förra året iaf =)

Tja en inte alltför kvalificerad gissning är väl du och de andra tre. ;) Om alla hästar är fräscha och ingen ska nån annanstans. Vet iofs inte om nån har funderat så mycket än men mig veterligen finns det väl inga andra som är etablerade i *?

Jag har ingen aning faktiskt. Har inte hört någonting. Vet inte om MB har kommit hem då, är hon hemma nu? Sen har vi ju KL, LS, JJ, FN, LB bla. För min del spelar det inte så stor roll faktiskt, åker till Enköping som är närmare annars.
Det är ju ett tag kvar men jag har bara en tävling med Sigge innan dess.

Hejar på Stora Wäsby ponnya på Lag :D

Senast ändrad av en moderator:

MB har vart hemma i nån månad nu, ska till trossnäs i helgen!
MJ då är hon hemma? hon jobbade väl utomlands förut iaf, hon kanske gör det fortfarande.
om det är den LB jag tänker på (mamma till MB :p) så har hon ingen häst att rida på lag-sm iaf.

Och sen finns väl skimmeln med de rosa detaljerna också kom jag på? Går * i Trossnäs.

Vårt lag är klart på ponny sidan! Tidaholmsbygdens HK...

Men hallå det finns ju typ 10-15 ryttare som rider 1*-igt i SWFRK både juniorer,young rider och seniorer, så de skulle förmodligen kunna starta med 3 lag på häst, men ponny vet jag inte. Mer än hälften är juniorer några men inte alla är uppräknade tidigare och på senior sidan finns det flera och young rider sidan är minst representerad.

10-15 stycken? det var nog ändå att ta i.
jag står ändå på stora wäsby och är bra kompis med några av de aktuella, så lite koll har jag och rapporteringar får jag! :)
de allra flesta är ju som sagt juniorer och yr, kan nog bara komma på 1 senior som rider *-stjärnig i nuläget

Alla står faktiskt inte på SWFRK men tävlar för dom, bl.a vi. När vi räknade kom vi på 12-13 st som tävlar 1*-igt men det kanske finns fler därför sa vi 10-15 st för att gardera oss. Med LB är det iaf 3 seniorer kanske 4. 2 YR och sen minst 7 juniorer som vi känner till. Det är väl ett gott betyg, jag tror att alla YR och JR kommer att rida SM i Åkerbo om 2 veckor.

Liknande trådar

V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 650
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka