längd på barn i framsäte

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

Kelda

Om man har krockkudde på passagerarsidan i framsätet i bilen, när kan då barnen börja sitta på den platsen? Vet att jag har hört det men har glömt av det. Är det någon häs som vet? Hur gör ni?
Nu pratar jag alltså om lite större barn som inte åker bilstol, utan åker utan, eller ev med någon bilkudde.
 
Sv: lägd på barn i framsäte

140 klingar i mitt huvud när du ställer frågan....
 
Sv: lägd på barn i framsäte

Det klingar bekant i mitt huvud också, men jag är inte säker......
 
Sv: lägd på barn i framsäte

Kollade upp det nyligen, och barnet ska vara över 135 cm, alltså samma gräns som gäller för bilkudde.
 
Sv: lägd på barn i framsäte

Och jag har fått veta att det är 140.

/Nyss klarat körskoleteorin med den frågan :D
 
Sv: lägd på barn i framsäte

Förlåt att jag undrar en annan sak i din tråd.

Är det någon skillnad på en 140-lång vuxen och ett 140-långt barn i denna frågan? Jag väger ju förmodligen mer än de flesta barn som är 140 trots att jag inte är mycket längre själv. Och jag är alltid orlig för den där krockkudden eftersom jag är ett gränsfall på längden.
 
Sv: längd på barn i framsäte

Jag tror att gränsen är 145 eller 150cm. För min farmor som var 143cm var tvungen att sitta på kudde och ha ett inyg(fråga mig inte vad det stod på det) för att sitta i framsätet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Queen
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 223
Senast: Liran
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 793
Senast: Thaliaste
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 645
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp