Ladugårdsväggar

nightcrawler

Trådstartare
Vi i stallet stod härom dagen och tittade på en tidigare lagning i väggen som min bror gjorde för många år sedan. Vi reagerade på när lagningen gjordes att det var en luftspalt mellan ytterväggen och dom murade tegelstenarna. Det är ca 10-15cm. Varför har man gjort så? Nån som har en aning. Har inte sett det förut nån gång. Vi har funderat länge på detta och det råkade dyka upp i huvet igen nu.

Vi i stallet stod härom dagen och tittade på en tidigare lagning i väggen som min bror gjorde för många år sedan. Vi reagerade på när lagningen gjordes att det var en luftspalt mellan ytterväggen och dom murade tegelstenarna. Det är ca 10-15cm. Varför har man gjort så? Nån som har en aning. Har inte sett det förut nån gång. Vi har funderat länge på detta och det råkade dyka upp i huvet igen nu.
Isolering, fungerar på samma sätt som mellanrummet mellan fönsterglas. Även många tegelhus är byggda så med dubbla väggar och luft mellan, kallas kanalvägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 484
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 688
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 628
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar