Ladugårdsväggar

nightcrawler

Trådstartare
Vi i stallet stod härom dagen och tittade på en tidigare lagning i väggen som min bror gjorde för många år sedan. Vi reagerade på när lagningen gjordes att det var en luftspalt mellan ytterväggen och dom murade tegelstenarna. Det är ca 10-15cm. Varför har man gjort så? Nån som har en aning. Har inte sett det förut nån gång. Vi har funderat länge på detta och det råkade dyka upp i huvet igen nu.
 
Vi i stallet stod härom dagen och tittade på en tidigare lagning i väggen som min bror gjorde för många år sedan. Vi reagerade på när lagningen gjordes att det var en luftspalt mellan ytterväggen och dom murade tegelstenarna. Det är ca 10-15cm. Varför har man gjort så? Nån som har en aning. Har inte sett det förut nån gång. Vi har funderat länge på detta och det råkade dyka upp i huvet igen nu.
Isolering, fungerar på samma sätt som mellanrummet mellan fönsterglas. Även många tegelhus är byggda så med dubbla väggar och luft mellan, kallas kanalvägg.
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 169
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 004
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 081
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Tvättstugedrama
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp